Sadarbības pārtraukšanas e-pasta paraugi palīdz SaaS biznesiem saglabāt klientu attiecības, sniedzot praktiskus ieteikumus un veidnes. Tie akcentē īsu, laipnu saziņu, empātisku valodu un klientu motivāciju izpēti.
Sadarbības pārtraukšana SaaS biznesos ir neizbēgama. Pat vislojālakie, ilglaicīgi klienti, dažkārt mēdz pēkšņi atcelt savus abonementus. Iespējams jūsu klienti nesasniedza vēlamos rezultātus, tādēļ, ka neapzinās jūsu produkta pilno potenciālu. Iespējams, ka jūsu klienti ir atraduši labāku risināju(lētāku produktu ar vairāk funkcijām), vai vienkārši tiem vairāk nav vajadzības pēc jūsu produkta vai pakalpojuma. Jebkurā gadījumā, ne vienmēr sadarbības pārtraukšana nenozīmē jūsu sadarbības beigas ar klientu.
Veids kā jūs menedžējiet sadarbības beigas ar klientiem ir liela nozīme, kas sākas jau ar sadarbības pārtraukšanas e-pastiem(e-pasts,ko automātiski saņem jūsu klients, kad atceļ savu abonomentu). Kas strādā gluži kā e-pasts klientu atguvei, sadarbības pārtraukšanas e-pasti spēlē lielu lomu klientu saglabāšanai. Vienmēr pastāv iespēja atgūt jau aizgājušos klientus. Šis ir viens no iemesliem, kādēļ sadarbības pārtraukšanas e-pastiem vajadzētu kautkam vairāk kā “paldies par sadarbību”- tiem vajadzētu atstāt pozitīvu iespaidu un reducēt saspringumu. Zemāk jūs atradīsiet pāris ieteikumus, lai izveidotu sadarbības pārtraukšanas e-pastus, iekļaujot iepriekš izveidotus e-pasta veidnes , ko jūs varat pārveidot un lietot pēc jūsu vajadzībām.
Ir pierādīts, ka sadarbības partraukšanas e-pasti strādā labāk, ja tie ir īsi un kodolīgi. Ir tikai četri svarīgi punkti, kas jums būtu jāiekļauj jūsu e-pastos:
Saprast, kādēļ jūsu klienti atceļ sadarbību vai, kas tiem nepatika var būt sāpīgi, bet tas teju vienmēr ir vērtīgi. Saprotot iemeslu, kādēļ klienti pārtrauc sadarbības vienmēr sniedz iespēju uzlabot klientu atsauksmes, uzlabot piedāvājumu un mazināt atteikumu reitingus.
Sadarbības pārtraukšanas e-pastiem vajadzētu būt kodolīgiem, taču tas nenozīmē, ka tiem vajadzētu būt pārāk formāliem un aukstiem. Uzsveriet, ka jums nav rūgtuma, iekļaujot tekstus kā “Mēs vēlamies, lai jūs uzturaties ilgāk pie mums, bet saprotam, ka dažreiz nākas atteikt sadarbību” šādas frāzes jūsu klientiem šķitīs personīgas un humānas pat ja tas ir tikai automātisks e-pasts.
Design your own cancellation templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
Thanks for being part of the [Brand] community. As requested, your subscription has been successfully canceled, and your card will no longer be charged.
We’d love to hear about your experience and how you think we can improve [Product/ Service] for other members (and you, if you decide to come back!)
Take the Survey
Just a heads up – you’ll still have access to [your account/ data/ message history/ free features], etc. If you decide you’d like to continue [using Product/ Service], you can resume your membership at any time.
We hope to see you around!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
I noticed you canceled your [Product/ Service] account. No worries!
Did you expect something different, or was it missing something you needed? Your feedback helps us improve [Product/ Service], so it would be great to hear from you.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hello [Name],
We successfully canceled your subscription for [Product/ Service].
We’re sorry to see you go! To help us improve our [product/ service], we would appreciate it if you took a moment to fill out this quick survey.
What was the reason for the cancelation? (Select up to 3 reasons):
It was not effective, and I didn’t achieve the results I wanted
It doesn’t integrate with our other tools or systems
It lacks key features or functionality
It was difficult to use
It’s too expensive
Customer support was unsatisfactory
This was a test account
My organization closed
Other
If you don’t mind sharing, which [tool/ platform/ software] will you use now?
What can we do to improve?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We’re sorry you had to cancel your [Product/ Service] subscription. Can we ask why you’re leaving? Your answer will help us make [Product/ Service] better for everyone.
Technical issues
Missing key features I need
Not sure how to use the tool
Too expensive
Switching to another product
Shutting down the company
Other (please explain below)
Appreciate your help and honest feedback!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
You’ve recently canceled your [Product/ Service] account and mentioned it was because of technical issues.
We’re really sorry about that. We do our best to make sure our service is accessible and reliable, but sometimes things fall through the cracks.
If you wouldn’t mind letting us know, we’d love to hear more about what technical issues you had so we can get to the bottom of it and make sure it doesn’t happen again.
Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Your [Product] Premium subscription has been canceled and will end on [date]. Until then, you will still have access to your Premium features.
When your subscription expires, you will still be able to [use free features]. You can come back and enjoy [Product] Premium anytime by re-subscribing. We’ll always be here if you need any help.
Thanks for being a customer,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for being a part of the [Membership name]. As you requested, we’ve canceled your membership effective [date].
We’d love to have you back, but we completely understand that this may not be the best option for you right now. If you ever change your mind, made this request in error, you can restart your membership anytime to enjoy [key membership benefits].
Restart Membership
If there’s anything we can do to help, please let us know. Visit our Help Center for more info or reach out to our support team.
Best of luck!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It looks like you haven’t signed in to your account for a while. [Product/ Service] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity. Your account will be deactivated in [number] days.
Thank you for trying [Product/ Service]. We’d love you to stick around, but we completely understand that [Product/ Service] isn’t for everyone.
Let us know if you have any questions or need help keeping your account.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Something went wrong, and we were unable to process the charges on your credit card ending in [last four digits]. Unfortunately, we had to cancel your [Product/ Service] subscription.
But don’t worry, we understand that sometimes these things happen. You can always reactivate your [Product/ Service] subscription at any time.
Reactivate [Product/ Service] Account
If you have any questions or issues, don’t hesitate to reach out, we’re just an email away.
Hope to see you back soon.
[YOUR SIGNATURE]
Are you tired of dealing with cancellation requests and unhappy customers?
LiveAgent's cancellation email templates are designed to help you handle cancellations with ease and professionalism, while also minimizing any negative impact on your business.
Atklājiet LiveAgent e-pasta šablonus, kas palīdzēs jums ātri un efektīvi veidot uzņēmuma e-pasta kampaņas. Pielāgojiet šablonus klientu apkalpošanai, atzinībai un atsauksmēm, lai uzlabotu klientu pieredzi un samazinātu atbildes laiku. Iepazīstieties ar mūsu padomiem un šabloniem e-pastu iesākšanai un noslēgšanai, kā arī uzlabojiet klientu apmierinātību ar pārdomātām šablonu sagatavēm. Apmeklējiet mūs un uzlabojiet savas komunikācijas prasmes jau šodien!
Atgādinājuma e-pasta sagataves
Apmeklējiet LiveAgent, lai atklātu efektīvas atgādinājuma e-pasta sagataves un labākās prakses, kas palīdzēs novērst netīšus maksājumu neveiksmes. Pievienojieties uzņēmumiem, kas uzticas mūsu risinājumiem un atgūst zaudētos ieņēmumus. Izmēģiniet bezmaksas un bez saistībām!
E-komercijas e-pasta sagataves
Atklājiet pielāgojamas e-komercijas e-pasta sagataves, kas palīdz uzlabot klientu saziņu un personalizēt jūsu e-pasta mārketinga stratēģiju. LiveAgent piedāvā efektīvus risinājumus ziņām, tostarp iepriekšējai pārdošanai, šķērspārdošanai, kuponiem un pamestiem groziem. Izmēģiniet bezmaksas bez saistībām un uzlabojiet savu tiešsaistes tirdzniecību jau šodien!
Pārdošanas e-pasta turpinājuma sagataves
Atklājiet LiveAgent pārdošanas turpinājuma e-pasta šablonus, kas palīdzēs jums ātri un efektīvi veidot klientu apkalpošanas kampaņas. Uzlabojiet savu klientu pieredzi un samaziniet atbildes laiku ar mūsu pielāgojamām sagatavēm. Apmeklējiet mūs un paceliet savas komunikācijas prasmes nākamajā līmenī!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team