Key takeaways
Pros
- Bezmaksas pakete pieejama
- Viegli navigējams
- Daudz funkciju bezmaksas paketē
Cons
- Pārāk maz pamācību un ceļvežu
- Problēmas, kas saistītas ar kredītkartes un PVN numura verifikāciju
- Pārāk vienkāršas sagataves (ne vienmēr tas ir mīnuss)
- Problēmas saistībā ar integrāciju ar trešo pušu lietotnēm
Darba uzsākšana ar IBM Watson Assistant rīku
IBM Watson AI Assistant čatbota programmatūra var izprast jūsu pieprasījumus, pielāgoties jūsu domēnam, atpazīt vienkāršās valodas atbildes, bez pauzēm risināt dabiskas sarunas un daudz ko citu. Turklāt IBM mākslīgā intelekta botu var izvietot vairākos sociālo mediju kanālos, piemēram, Intercom, Slack, Facebook Messenger, SMS ar Twilio, WhatsApp un pat Amazon Alexa.
Lai uzsāktu darbu ar programmatūru, devos uz čatbota reģistrācijas vietni un sāku reģistrācijas procesu. Lai izmantotu čatbotu, ir jāizveido IBM Cloud konts, sniedzot šādu informāciju:
- e-pasta adrese (ir jāverificē, pirms turpinat reģistrēšanās procesu),
- vārds un uzvārds,
- valsts vai reģions.
Jums arī tiks lūgts pieņemt noteikumus un nosacījumus un piekrist mārketinga informācijas saņemšanai (šis gan nav obligāti).
Nākamajā posmā jūs aicinās apskatīt dažādus paziņojumus par konfidencialitāti un piekrist datu apstrādei. Tiklīdz tas būs izdarīts, būs pienācis laiks pārbaudīt jūsu identitāti. Vēlreiz man tika lūgts sniegt dažādu informāciju, piemēram, vēlamo konta veidu, uzņēmuma informāciju, norēķinu informāciju un kredītkartes informāciju. Sākumā mani tas nedaudz atturēja, jo es tikai gribēju pārbaudīt čatbotu. Sniegt tik sensitīvu informāciju, kā kredītkarte, man nelikās komfortabli.
Man par pārsteigumu, piedzīvoju krietnu vilšanos. Veidojot kontu, nevarēju autorizēt nevienu no savām kredītkartēm. Turklāt jebkurā no konfigurācijām nebija iespējams pārbaudīt arī manu PVN numuru, kas mani vēl vairāk nokaitināja. Tā dēļ viss reģistrācijas process aizņēma apmēram stundu, un jāatzīst, ka tas pavisam nebija gluds. Es negaidīju šīs problēmas, un tomēr tās parādījās. Tas varētu būt tāpēc, ka manas kartes un uzņēmums ir reģistrēti Polijā, bet tai nevajadzētu būt problēmai. Reģistrācijai jums nevajadzētu radīt problēmas pat tad, ja esat nepieredzējis šāda veida rīku lietotājs, ja vien jums ir IBM pieņemami pieteikšanās dati.
Kas attiecas uz saskarni, tā bija diezgan ērta lietotājiem. Lai gan neesmu milzīgs tumšo krāsu gammas cienītājs, ko izmanto IBM, bija viegli navigēt pa šo rīku bez jebkādām problēmām.
IBM Watson Assistant funkcijas un ieviešana
Pēc dažiem sarežģījumiem ar reģistrācijas procesu beidzot bija pienācis laiks izbaudīt visas funkcijas, ko piedāvā IBM Watson Assistant. Es biju īpaši ieinteresēts tās pārbaudīt, jo iepriekš lasītās atsauksmes bija pretrunīgas.
Vispirms apskatīju lietotni, lai redzētu, kā izskatās saskarne un vizuālais noformējums. Būdams skeptiski noskaņots pret tumšajām krāsām, es biju pārsteigts, atklājot, ka šeit tās nav tik biedējošas, kā parasti šķita.
Es neteiktu, ka bija ļoti viegli visu ātri atrast, bet pēc kāda laika viss kļuva atpazīstams. Izaicinājums bija integrēt šo rīku ar citām trešās puses lietotnēm. Ja jums nav pieredzes ar API un integrācijām, šeit iespējams apjukt.
IBM čatbots piedāvā plašu bezmaksas paketes funkciju klāstu, piemēram:
- tīmekļa čatu,
- SMS un MMS,
- ziņapmaiņas kanālu integrācijas,
- pielāgota kanāla API,
- līdz pat 1000 ikmēneša aktīvos lietotājus,
- 3 asistentus,
- 7 dienu analīzes datu glabāšanu,
- nozares vadošā NLP (dabīgās valodas apstrāde),
- klientu apkalpošanas dienesta integrācija
un daudz kas vēl vairāk.
Ja runa ir par problēmām, ar kurām saskāros, bija viena, kas izcēlās. Lai gan, es neteiktu, ka problēma bija čatbotā, bet drīzāk manā pieredzē, izmantojot citus čatbotus. Problēmas būtība bija tajā, ka, pēc manām domām, čatbotam bija pārāk elementāras sagataves. Tā varētu nebūt problēma visiem. Laikam jau no tāda čatbota kā IBM, biju gaidījis ko vairāk.
Iespējams, vēl viena lieta, kas mani neapmierināja, bija ceļvežu un pamācību trūkums, kas man noteikti būtu padarījuši darba uzsākšanas procesu patīkamāku. Salīdzinājumā ar dažiem citiem testētajiem risinājumiem, IBM čatbota izstrādātājiem vēl ir daudz ko darīt. Lai gan ir dažas pamācības, man šķiet, ka tās lietotājam varētu padarīt skaidrākas.
Veiktspēja un noderīgums
Kopumā IBM čatbots ir samērā viegli lietojams, un rezultātus varat pārbaudīt, to konfigurējot. Turklāt modeļa apmācība neaizņem daudz laika. Pēc čatbota pārbaudes vienā no manām testa mājsalapām biju diezgan apmierināts ar rezultātiem. Turklāt es ar prieku redzēju, ka čatbots vienmēr spēj saprast un precīzi reaģēt uz lietotāja rakstīto, pat ja tas ir sarežģīts.
IBM Watson Assistant cenas
Pirmkārt, IBM Watson Assistant ir versija, kas ir pilnīgi bez maksas. Turklāt lietotāji var abonēt maksas paketes. Tālāk ir aprakstītas visas pieejamās paketes un to detaļas.
Pakete Lite ($0/mēnesī)
Šī pakete piedāvā diezgan daudz iespēju dažādības ziņā. Piemēram tīmekļa čatu, SMS un MMS, integrāciju ar ziņapmaiņas kanāliem, pielāgotu API kanālu un līdz pat 1000 aktīviem lietotājiem mēnesī.
Pakete Plus (sākot no $140/mēnesī)
Paketes Plus iespēja maksā sākot no $140 mēnesī. Tas ir labs vidusceļš starp bezmaksas un uzņēmuma paketi. Tās galvenās funkcijas ir 30 dienu analīzes datu saglabāšana, 24 stundu sesijas laika ierobežojums un iespēja meklēt esošajā saturā.
Pakete Enterprise (pielāgota cena/ mēnesī)
Lai piekļūtu vēl vairāk funkcijām, varat abonēt IBM paketi Enterprise par pielāgotu cenu. Papildus tam, kas jau ir iekļauts iepriekšējās 2 paketēs, uzņēmuma iespēja ļauj piekļūt datu izolācijai, reģistrācijas atbalstam, lielapjoma nodoma klasifikācijai, HIPAA, darblaika SLA, segmenta integrācijai un citām iespējām.
Slēdziens
Apkopojumā, man ļoti patika pārbaudīt IBM Watson čatbotu. Manuprāt, ar šo rīku (tā bezmaksas versijā) pietiks ikvienam, kas izdara savus pirmos soļus ar čatbotiem, kā arī tiem, kas tiecas izdarīt nedaudz progresīvākus gājienus. Ņemot vērā, ka šis rīks piedāvā bezmaksas izmēģinājumu un pat bezmaksas paketi, šķiet, ka tas jums neko daudz neprasīs, ja nolemsiet to izmēģināt pat tad, ja jums tas beigās neiepatiskies.
Frequently Asked Questions
Vēlos izveidot bezmaksas IBM Cloud kontu, nesniedzot kredītkarti vai norēķinu informāciju.
Jūs nevarat izveidot bezmaksas IBM Cloud kontu, nesniedzot norēķinu informāciju. Tomēr IBM Cloud piedāvā bezmaksas pakalpojumu, kas lietotājiem ļauj bez maksas izmēģināt dažus no saviem pakalpojumiem. Lai piekļūtu bezmaksas līmenim, lietotājiem būs jānorāda norēķinu informācija, bet IBM neiekasēs no tiem maksu par bezmaksas versijā iekļauto pakalpojumu izmantošanu tik ilgi, kamēr vien tie paliks tās robežās.