Kas ir VoIP MOS?
Vidējā viedokļa vērtējums (MOS) ir mērvienība vai metrika, ko izmanto VoIP zvana kvalitātes vai skaņas kvalitātes mērīšanai. Tā vietā, lai neskaidri aprakstītu sava VoIP zvana kvalitāti, piemēram, laba vai slikta, VoIP MOS sniedz jums objektīvu balss kvalitātes mērījumu.
Vispārīgi runājot, MOS ir skalā no 1 līdz 5, kur 5 nozīmē vislabāko VoIP zvana kvalitāti un 1 nozīmē zemu pakalpojuma kvalitāti. Šie skaitļi ir daudz vienkāršāki salīdzināšanai nekā subjektīvi testi un komentāri, piemēram, “Man ir ļoti daudz čerkstošu balss zvanu”.
Balss kvalitātes mērīšana ar MOS ir noderīga arī, salīdzinot divus dažādus VoIP zvanu sniedzējus. Piemēram, var konstatēt, ka biznesa VoIP zvanu pakalpojumam pastāvīgi ir labāki MOS rādītāji nekā bezmaksas pakalpojumam. Šādā gadījumā ir lietderīgi izvēlēties pakalpojumu ar labāku sarunu kvalitāti (t.i., augstāku MOS rādītāju).
Tagad aplūkosim tuvāk vidējo viedokļa vērtējumu (MOS) un to, kā tiek aprēķināts šis kvalitātes rādītājs.
MOS mērījums
Praksē lielākā daļa cilvēku MOS aprēķināšanai izmanto programmatūru. Tā jums nav nepieciešams atvērt Excel vai izmantot kalkulatoru, lai noteiktu metriku manuāli. Tas tikai nozīmē, ka ir noderīgi zināt, kā tiek aprēķināts MOS, lai to labāk izprastu.
Pirmais solis MOS aprēķināšanā ir sekojošo datu apkopošana. Ņemiet vērā, ka varat izmantot tīkla veiktspējas pārraudzības programmatūru, lai ātrāk apkopotu skaitlisko mērījumu datus.
- propagation delay – Measure the time required for an individual digital signal to travel across the entire network. More complex networks with routers, switches, and other delays tend to have a higher propagation delay. Put another way, this metric measures the one-way delay for data to travel from your computer to the person you are calling.
- packetization delay – This time metric represents the time needed to convert information like the sound of your conversation into digital information (i.e., voice packets) and ultimately decode it at the other end. Note that using a non-compressed codec can have a lower packetization delay.
- jitter buffer – The digital data representing your call do not always arrive as expected. As a result, delays are needed to compensate for differences in packet arrival time. When the percentage of packet loss goes up, the voice packets have to be resent. This causes more processing delays and a buffering delay. Ultimately, jitter buffer problems translate into VoIP (voice over Internet protocol) issues.
Ja sākat pētīt papildinformāciju par tīkla veiktspējas pārraudzību, ir vēl daži termini, ko jūs varētu vēlēties zināt, lai diagnosticētu VoIP problēmas.
- RTP packet – Real-time protocol (RTP) moves the voice information or voice packets across the network. Various factors like packet loss, jitter and latency impact whether RTP packet transmissions operate smoothly. Understanding RTP packet performance is vital to understanding VoIP statistics properly.
- packet counts – This metric is helpful because it puts packet loss into context. For example, if your VoIP call has 50 packets per second and you are losing 5 packets per second, you lose a significant portion of the call to packet drop. The packet counts involved vary depending on the VoIP codec used.
- packet loss simulation – Before you start a VoIP call, you can use packet loss simulation to estimate the voice quality of the call. For mission-critical applications like important business calls, it is wise to use packet loss simulation to diagnose problems.
Kādas ir laba MOS priekšrocības VoIP?
Lai varētu pilnībā izmantot IP telefoniju, jūsu VoIP savienojumam ir jāuztur labs MOS.
Kopumā pieņemams rādītājs ir no 4,3 līdz 5. Tomēr balss zvanu kvalitāti var uzskatīt par pieņemamu, ja vidējais viedokļa vērtējums nokrītas līdz 3,6. Ja jūs redzat, ka atsevišķu punktu vērtējums ir mazāks par 3,6, saruna var sākt skanēt kā robota balss.
Ņemiet vērā, ka ir noderīgi mērīt MOS vairākas reizes dienā, lai noteiktu vidējo rezultātu. Veicot vairākus mērījumus, varat atrast laikus, kad interneta savienojumam ir mazāks plūsmas lietojums.
MOS izmantošana, lai aprakstītu balss kvalitāti IP laikā, ir daudz labāka nekā neskaidri apraksti, piemēram, “robota balss” vai “izcila kvalitāte”. Ja ir pieejami vairāki Vidējo viedokļu vērtējumi, tad ar tīkla inženieriem varat labāk apspriest veidus, kā izvairīties no zvanu kvalitātes problēmām.
Kā paaugstināt MOS rezultātus?
Neviens nevēlas sliktu VoIP kvalitāti. Pirms atgriezieties pie tradicionālajiem balss zvaniem, neatsakieties no cerībām. Ir daži vienkārši veidi, kā iegūt labākus audio signālus.
Meklējiet palīdzību pie sava interneta pakalpojumu sniedzēja
Vispirms izjautājiet savu interneta pakalpojumu sniedzēju par veidiem, kā izvairīties no tīkla sastrēgumiem. Tas var sniegt informāciju par veidiem, kā uzlabot zvanu kvalitāti visā tīklā. Lai ilustrētu problēmas, kas saistītas ar zvanu, ar tehniskā atbalsta dienestam piedāvājiet palaist ehogrammu. Vēl plašākā uzņēmuma tīklā IT nodaļa var izmantot tīkla ierīču uzraudzības rīkus, lai diagnosticētu VoIP veselības problēmu cēloni. Dažos gadījumos tīkla novērtējums var palīdzēt noteikt tīkla palēnināšanās cēloni.
Iespējams, jums saka, ka ārkārtas apkopes dēļ visā tīklā ir radušās tīkla kļūdas. Tādā situācijā jums, iespējams, neveicas. Apsveriet iespēju pārplānot zvanus uz citu laiku, lai varētu izvairīties no sliktas kvalitātes zvaniem. Pretējā gadījumā lūdziet interneta pakalpojumu sniedzējam padomus, kā labāk pārvaldīt tīkla datplūsmu jūsu atrašanās vietā, lai prioritizētu zvanus.
Lūdziet padomu savam VoIP pakalpojumu sniedzējam
Augstas veiktspējas VoIP tīkls ir veidots tā, lai izvairītos no aprautiem zvaniem, taču dažreiz tā joprojām notiek. Pieņemot, ka strādājat ar profesionālu VoIP pakalpojumu sniedzēju, kas VoIP zvaniem izmanto ātru kodeku, varat veikt dažas pārbaudes. Tie var būt Kvalitātes Pieredzes (zināmi arī kā VoIP QoE) testi. Šis mērījums uzskata jūs par cilvēku, kas veic balss zvanus. Papildus tie var izmantot vidējo viedokļa vērtējumu (MOS), lai labāk izprastu jūsu digitālā signāla situāciju.
Pēc šīs informācijas apkopošanas jautājiet savam VoIP pakalpojumu sniedzējam, ko vēl varat darīt, lai izvairītos no tālākas balss kvalitātes pasliktināšanās. Tie var ieteikt uzstādīt programmatūras atjauninājumu jūsu modemam vai maršrutētājam. Turklāt pāriešana uz citu mikrofonu var palīdzēt samazināt fona troksni tālruņa zvanu laikā. Vispārīgi runājot, sadzīves VoIP pakalpojumu sniedzējam var būt mazākas iespējas uzlabot balss signāla kvalitāti.
Rezumējot, ir daži veidi, kā uzlabot savu VoIP MOS un tikt pie labākiem zvaniem.
- bandwidth conservation – Turn off other devices and applications before you make a call so that there is no impediment to VoIP traffic.
- codec speed – Ask your VoIP service provider if you can make a codec speed change. The default values in codec settings are not ideal in every situation.
- high-fidelity audio – Consider using a noise-cancelling headset during calls because this can help you to tune out background noise.
Lai uzlabotu balss kvalitāti, var ņemt vērā vēl dažus terminus.
- rating factor – This refers to a technical formula called the E model. The E model is written as R = Ro – Is – Id – Ie + A + W. Each variable in the model is a separate rating factor that ultimately describes the quality of the call.
- advantage factor – A variable in the E model represents convenience to the end-user. The model assumes that people may tolerate lower voice quality for convenience (i.e., the willingness of many people to tolerate quality issues on a cell phone call).
- base factor – It is the “Ro” in the E model. It refers to the background noise effects which can impact the quality of the factor.
Ready to start using VoIP services?
LiveAgent created the call center features to provide superior customer communication via phone.
Frequently Asked Questions
Kāda ir VoIP MOS vērtība?
Vidējais viedokļa vērtējums (MOS) ir mērvienība jeb metrika, ko izmanto VoIP zvana kvalitātes mērīšanai. MOS ir no 1 līdz 5, kur 5 nozīmē vislabāko VoIP zvana kvalitāti un 1 nozīmē zemu pakalpojuma kvalitāti.
Kas veido MOS?
MOS pamatā ir vairāki faktori, tostarp pārraides kavējums, paketizācijas kavējums un džitera buferis. Labi konfigurētam VoIP serverim, visticamāk, nebūs problēmu, taču šīs problēmas var piemeklēt jebkuru VoIP pakalpojumu.
Kā izmērīt MOS?
Lai gan MOS var izmērīt manuāli, tikai nedaudzi to tā dara. Ja cenšaties uzlabot VoIP galda tālruņu veiktspēju lielā uzņēmumā, izmantojiet tīkla rīkus. Specializēti tīkla rīki var arī atvieglot kavējumu mērīšanu tīklā.
Kāds ir labs VoIP MOS?
Labs VoIP MOS ir no 4,3 līdz 5. Kad vien iespējams, centieties tuvināt MOS tuvāk 5.
Kāds ir labs interneta ātrums VoIP vajadzībām?
Vairums ekspertu iesaka interneta ātrumu 5 megabitu lejuplādei un augšupielādei mūsdienīgam VoIP. Šis ātrums ļauj arī pārlūkot tīmekli un nosūtīt e-pastu VoIP zvana veikšanas laikā. Koplietojot interneta pieslēgumu ar daudziem citiem (piemēram, 100 – 999 lietotāji lielā ēkā), iegādājieties ātrāko interneta pakalpojumu, ko varat atļauties.
Kādi ir ieguvumi no MOS?
MOS ir noderīgs diagnostikas rīks, lai uzlabotu VoIP zvanu veiktspēju. Tā vietā, lai vienkārši aprakstītu VoIP zvanu kā labu vai sliktu, varat iegūt objektīvu rezultātu no 1 līdz 5. Izmantojot kopā ar citiem tīkla datiem, piemēram, latentumu, MOS var paātrināt VoIP kvalitātes problēmu noteikšanu.
Kas ietekmē jūsu VoIP MOS testu?
Vairāki galvenie faktori ietekmē MOS: VoIP pakalpojumu sniedzējs, interneta pakalpojumu sniedzējs un tīkls. Lai paaugstinātu testa MOS un baudītu labākus VoIP zvanus, strādājiet pie katra MOS faktora optimizēšanas.
Pēc iepazīšanās ar VoIP vidējo viedokļa vērtējumu, būtu noderīgi saprast, kas ir VoIP MOS. Tas palīdzēs jums izprast, kā tiek noteikta zvanu kvalitāte. Ja vēlaties uzzināt, kā tiek veikts MOS mērījums, šī informācija sniegs jums ieskatu par testēšanas procesu. Uzziniet, kādas ir laba MOS priekšrocības VoIP, lai uzlabotu savu saziņas pieredzi. Ja vēlaties paaugstināt MOS rezultātus, uzziniet, kā meklēt palīdzību pie sava interneta pakalpojumu sniedzēja. Arī lūdziet padomu savam VoIP pakalpojumu sniedzējam, lai iegūtu personalizētus ieteikumus.
Uzlabojiet uzņēmuma veiktspēju ar LiveAgent VoIP zvanu ierakstīšanu, kas atbilst tiesiskajiem noteikumiem un piedāvā elastīgumu. Uzziniet par manuālās un automātiskās ierakstīšanas priekšrocībām, klientu brīdināšanu un kā tas var uzlabot apmācības un klientu apkalpošanas kvalitāti. Izmēģiniet bezmaksas!
Atklājiet VoIP zvanītāja ID priekšrocības, kas uzlabo klientu apkalpošanu un bloķē nevēlamos zvanus. Uzziniet, kā iestatīt un izmantot VoIP zvanītāja identifikāciju, lai nodrošinātu drošus un uzticamus sakarus jūsu uzņēmumā. Apmeklējiet mūsu lapu, lai iegūtu vairāk informācijas un uzlabotu savu sakaru sistēmu!
Izpratne par klientu apkalpošanas vadītāja lomu ir būtiska jebkuram uzņēmumam. Šis amats ietver klientu nodaļas vadību, stratēģiju izstrādi un klientu apmierinātības uzlabošanu. Uzziniet vairāk par viņu pienākumiem, atbildību un nepieciešamajām prasmēm, lai sekmīgi vadītu klientu apkalpošanas komandu un veicinātu klientu lojalitāti. Apmeklējiet un atklājiet, kā klientu apkalpošanas vadītājs var būt jūsu uzņēmuma panākumu atslēga!