Vai jūs saskaraties ar dzirdamības problēmām VoIP zvana laikā? Iemesls var būt bieži sastopama problēma, ko sauc par raustīšanos vai VoIP(Balss caur Interneta Protokolu) raustīšanos .
Kas ir VoIP raustīšanās?
VoIP tehnoloģija pārvērš jūsu balss skaņas par datu paketēm. Šīs balss paketes tiek pārraidītas internetā un pēc tam konvertētas atpakaļ sākotnējā skanējumā.
Diemžēl aiztures un problēmas reizēm ietekmē sarunas kvalitāti. Kad tiek zaudētas paketes, cieš jūsu audio kvalitāte. Labākajā gadījumā pakešu pārraides aizkavēšanās nozīmē īsus pārtraukumus. Ļaunākajā, pakešu raustīšanās nozīmē, ka pazūd veseli vārdi. Par laimi, vienas paketes zudums var nebūt pamanāms. Tomēr, zaudējot vairāk pakešu, var tikt pārrauta visa pakešu straume. Tas nozīmē, ka jūsu saruna var tikt būtiski pārtraukta.
Kas ir tīkla raustīšanās?
Tīkla raustīšanās norāda, cik liels ir saņemamo pakešu kavējums. Piemēram, pirmā pakete tiek piegādāta 5 milisekundēs, otrā pakete tiek piegādāta 10 milisekundēs un pakešu tīkls tiek piegādāts 30 milisekundēs. Šajā piemērā tīkla kavējums laika gaitā pakāpeniski pasliktinās. Ja tas notiek ar VoIP trafiku, jūsu saruna var kļūt grūti saprotama. To, iespējams, izraisījusi liela tīkla pārslodze vai nepietiekams VoIP ātrums lēnā interneta savienojuma dēļ.
Līdz zināmai pakāpei visiem tīkliem piemīt tīkla raustīšanās. Nelielam iekšējam tīklam, piemēram, divu datoru privātam tīklam vienā telpā, parasti rasutīšanās būtu tuva nullei. Savukārt globālam uzņēmumam var būt tīkla savienojumi daudzās dažādās vietās un līdz ar to vairāk vietas, kur noraustīties.
Iemesli, kas rada raustīšanos VoIP zvanos
Lai saprastu, kā raustīšanās problēmas rada sliktu zvanu kvalitāti, ir noderīgi saprast raustīšanās cēloni. Iespējams, ka jūsu VoIP tālruņa pakalpojumu sniedzējs viegli var novērst dažus sliktas zvanu kvalitātes iemeslus. Citu sliktas balss kvalitātes iemeslu novēršana, piemēram, nepareizi konfigurēts maršrutētājs, var būt sarežģītāki.
- lejupielādes ātrums un augšupielādes ātrums – interneta ātrums bieži vien ir izšķirošs faktors, kad ciešat no sliktas zvanu kvalitātes videozvaniem vai VoIP tālruņa zvaniem. Te var palīdzēt bezvadu maršrutētāja uzlabošana vai lielāka ātruma savienojuma abonēšana.
- nepareizi konfigurēts tīkls — tīkla iestatījumu izmaiņas, lai piešķirtu prioritāti tālruņa zvaniem, var palīdzēt uzreiz. Lūdziet tīkla operāciju nodaļai (vai IT atbalstam) palīdzību saistībā ar nepareizi konfigurētu tīklu.
- bojāta aparatūra — laika gaitā aparatūra nolietojas. Piemēram, jums var būt bojāts Ethernet kabelis, kas savieno klēpjdatoru ar internetu. Tādā gadījumā radīsies neatšifrējami zvani un skaņas kvalitātes traucējumi.
- biznesa VoIP nelietošana — biznesa VoIP sistēmas ir paredzētas augstas kvalitātes VoIP zvanu nodrošināšanai. Izmantojot vienkāršu sadzīves patērētāju VoIP sistēmu, no kvalitātes problēmām, piemēram, mucveida skaņas, var būt grūti izvairīties. Tāpēc jūsu VoIP prasībām ir jābūt skaidrām attiecībā uz jūsu pieņemamajiem VoIP raustīšanās līmeņiem.
- VoIP zvanu kvalitātes iestatījumi — dažkārt ir nepieciešams veltīt laiku, pārskatot jūsu VoIP pakalpojumu sniedzēja iestatījumus un funkcijas detalizētā līmenī. Noklusētie uzstādījumi, iespējams, nav piemērotākie jūsu interneta pakalpojumu sniedzējam vai tīkla aprīkojumam. Apskatiet arī paplašinātās funkcijas, piemēram, raustīšanās (jitter) buferi un atbalss slāpēšanu.
VoIP zvanu raustīšanās efekti
Tagad, kad esam pievērsuši uzmanību tehniskajam pārskatam, ir pienācis laiks aptvert kādu būtisku praktiskas dabas aspektu. Kā pārmērīga raustīšanās ietekmē jūsu VoIP zvanus? Ir divi galvenie veidi, kā raustīšanās ietekmē jūsu VoIP pakalpojumu.
- aprauti vārdi – neliela VoIP raustīšanās izraisa salīdzinoši nelielas kvalitātes problēmas. Piemēram, viens vai divi vārdi teikumā var būt nesadzirdami.
- darbības traucējumi pakalpojumā un dīkstāves – Ja tīkla savienojums tiek pārtraukts, zvans var atvienoties vairākas sekundes. Īpaši slikta VoIP raustīšanās var izraisīt pilnīgu sarunas pārtraukšanu.
Kā veikt tīkla raustīšanās testu?
Ļoti zems raustīšanās līmenis minimāli ietekmēs jūsu audio signālu. Pirms svarīgiem zvaniem ieteicams pārbaudīt raustīšanās līmeni. Par laimi, pastāv bezmaksas joslas platuma testi, ko var izmantot, lai salīdzinātu jūsu tīkla savienojumu ar nozares standartiem.
Apsveriet iespēju izmēģināt kādu no šīm programmām, lai veiktu tīkla raustīšanās testu.
- Solar winds raustīšanās tests – šis projekts ietver bezmaksas izmēģinājumu, lai jūs varētu to pilnībā izmēģināt 30 dienas.
- PRTG tīkla monitors – Šī tīkla raustīšanās testa programma ir pieejama lietošanai bez maksas 30 dienas.
Ja nevēlaties izmantot specializētu programmatūras rīku, varat novērtēt raustīšanos manuāli. Atveriet komandlogu (sistēmā Windows nospiediet taustiņu Windows un ierakstiet CMD) un palaidiet komandu Ping uz atbilstošo vietni. Pēc tam rezultātus var ielīmēt raustīšanās kalkulatorā.
Kāds ir labs raustīšanās līmenis?
Labs raustīšanās līmenis ir mazāks par 30ms (t.i., 30 milisekundes)
Kāds ir pieņemams raustīšanās līmenis?
Jūsu mērķis ir 30 vai mazāk milisekundes, lai, veicot zvanus uz VoIP pakalpojumu, izvairītos no raustīšanās problēmām. Lai vēl vairāk uzlabotu veiktspēju, pēc iespējas samaziniet savu raustīšanās līmeni. Piemēram, izmantojiet pakalpojumu kvalitātes (QoS) tehnoloģiju, lai noteiktu VoIP zvanu prioritāti.
Cik liela raustīšanās ir slikta priekš VoIP?
Parasti VoIP pakalpojumam var rasties problēmas, ja raustīšanās līmenis pārsniedz 30 milisekundes. Lai uzlabotu zvanu kvalitāti, šeit ir daži virzieni, kam pievērst uzmanību.
- pakalpojuma kvalitāte — daži VoIP pakalpojumu sniedzēji var palīdzēt samazināt raustīšanos līdz pieņemamam līmenim, izmantojot pakalpojuma tehnoloģijas kvalitāti.
- Interneta pakalpojumu sniedzējs – Interneta pieslēguma kopējais ātrums ir nozīmīgs faktors. Tāpēc apsveriet iespēju lūgt padomu interneta pakalpojumu sniedzējam par veidiem, kā uzlabot veiktspēju.
- Iestatījumi — Veltiet nedaudz laika, lai izpētītu bezvadu tīkla iestatījumus detalizētāk. Ja jums ir vienkāršs bezvadu maršrutētājs, pārslēgšanās uz Ethernet kabeli ir laba iespēja.
Kādi ir augsta raustīšanās līmeņa cēloņi?
Augstajam raustīšanās līmenim ir vairāki iemesli. Pārbaudiet tos visus, lai veiksmīgi identificētu problēmu.
- savienojuma ātrums — Iesākumā pārskatiet interneta pakalpojumu sniedzēja piedāvāto maksimālo ātrumu. Mazs savienojuma ātrums ir galvenais iemesls augstam raustīšānās līmenim, tāpēc centieties iegūt visātrāko pakalpojumu, ko varat atļauties.
- augšupielādes ātrums un lejupielādes ātrums — nākamais iemesls lielai raustīšanai ir mazs augšupielādes un lejupielādes ātrums.
- tīkla datplūsma — ja tīkla datplūsma tiek pārslogota, var ciest VoIP ātrums. Lai tiktu galā ar šo uzdevumu, ieprogrammējiet maršrutētāju, lai tas uzturētu VoIP ātrumu.
Problēmu novēršanas padomi raustīšanās līmeņa uzlabošanai
Šeit aprakstīti daži veidi, kā samazināt raustīšanās līmeni un uzlabot VoIP zvanus.
- VoIP prasības — Iesākumā pārskatiet VoIP zvaniem nepieciešamās minimālās prasības.
- bezvadu maršrutētāja iestatījumi — pārskatiet maršrutētāja iestatījumus un funkcijas. Piemēram, iegūstiet labāku ātrumu, izmantojot 5 GHz frekvenci, nevis 2,4 GHz.
- tīkla administrēšana – Ja uzņēmuma izaugsme ir prioritāte, lūdziet savu tīkla nodaļu palīdzēt samazināt raustīšanos. Tā varbūt var sniegt papildu padomus, ko varat darīt, lai novērstu nepietiekama joslas platuma problēmas.
Looking for the best VoIP provider for you?
LiveAgent offers integrations with plenty of VoIP providers, making it easy to choose the best one that fits your needs. Curious about the options?
Frequently Asked Questions
What is VoIP jitter?
VoIP jitter is a problem that affects the quality of VoIP calls. It is defined as a variation in the delay of received packets during calls. When the delay in receiving packets is high, the call may have audio quality problems.
What is a network jitter?
Network jitter is a situation where there is a significant variation in the latency of receiving packets. It can affect online gaming, video conferencing, and other Internet activities.
What causes jitter on VoIP calls?
The leading causes of jitter include a misconfigured network, faulty hardware, and low Internet speeds. Jitter can also be caused by failing to use quality of service settings properly.
What are the effects of jitter on VoIP?
The main effects of jitter on VoIP calls include dropped calls, missing words, and service disruptions.
What does VoIP jitter sound like?
VoIP jitter is a difficult-to-understand conversation. You may not hear half the words spoken by the other person. Likewise, the person you are speaking to may not be able to hear you properly.
How do you calculate jitter?
The easiest way to calculate jitter is to use a jitter software tool. For example, you can download the Solar winds jitter test app or the PRTG network monitor tool. Both of these tools offer free trials.
What is acceptable jitter for VoIP?
The acceptable jitter for VoIP calls is 30 milliseconds.
Why is my jitter high?
Your jitter may be high for several reasons. First, your Internet connection may be too slow to support VoIP calls. Second, there may be too many demands (e.g., online gaming, VoIP calls, video streaming, etc.) on your connection. Third, your router may not be configured to prioritize VoIP calls (i.e., quality of service settings).
How to fix jitter for VoIP calls?
There are a few easy ways to fix jitter for VoIP calls. Start by switching to an Ethernet cable because it offers higher speeds than wireless. Next, close non-VoIP programs during VoIP calls to maximize your bandwidth. If those steps do not help, try to use quality of service settings to prioritize your VoIP calls.
Ja vēlaties uzzināt vairāk par raustīšanās buferi, ieteicams izlasīt, kas tas ir un kā to uzstādīt, lai uzlabotu savas VoIP pieredzes kvalitāti. Turklāt, tur varat atrast atbildes uz bieži uzdotiem jautājumiem, kas palīdzēs izprast tā darbību.
Lai labāk pārvaldītu klientu atbalsta izaicinājumus, iepazīstieties ar eskalāciju pārvaldību. Tas ietver dažādus eskalāciju pārvaldības veidus un to, kā tos izmantot dažādās klientu apkalpošanas platformās.
Interesanti uzzināt, kā VoIP tālrunis darbojas? Šajā rakstā atradīsiet informāciju par dažādiem VoIP tālruņu veidiem un to lietošanas priekšrocībām, kas var palīdzēt uzlabot klientu apkalpošanu.
Ja esat gatavs veikt izmaiņas savā biznesā, apsveriet digitālo transformāciju. Tas parāda, kā digitālās tehnoloģijas var mainīt uzņēmējdarbību un sniedz ceļvedi, kā sākt šo ceļojumu.