Kas ir VoIP PBX?
VoIP PBX, ko dēvē arī par IP PBX, ir biznesa tālruņu sistēma, kas pārraida tālruņa zvanus IP tīklā, nevis izmantojot PSTN (Publisko komutējmo tālruņu tīkls) vai tradicionālo komutējamo tālruņu tīklu. VoIP PBX var izvietot konkrētās telpās vai mākonī (mākonī balstīts PBX vai hostēts PBX).
Ir zināms, ka hostētā VoIP PBX ir viena no elastīgākajām un rentablākajām biznesa tālruņu sistēmām.
Dažas no galvenajām priekšrocībām, izmantojot hostēto VoIP PBX, ir šādas:
- zemākas uzturēšanas izmaksas
- zemāki vietējo un starptautisko zvanu tarifi
- viegla mērogošana
- palielināta mobilitāte
- saderība ar dažādiem ierīču veidiem (galda tālruņi, programmiskie tālruņi, konferences tālruņi un mobilās ierīces)
- uzlabota datu drošība
- Nav nepieciešamība pēc iekšējās IT infrastruktūras
Kāda ir atšķirība starp PBX un VoIP?
Gan PBX (Private Branch Exchange), gan VoIP (Balss caur Interneta Protokolu) ir biznesa tālruņu sistēmas, kas tiek izmantotas viena un tā paša mērķa sasniegšanai – tālruņa zvanu veikšanai un saņemšanai. Atšķirība ir to darbības veidā, kā arī priekšrocībās un trūkumos.
PBX analogā tālruņa sistēma ir savienota ar vietējo publisko komutējamo telefonu tīklu (PTSN) caur fiksēto līniju. Tas savieno visus biroja galda tālruņus vienā tīklā un ļauj veikt iekšējos un ārējos zvanus. Tā piedāvā arī vairākas funkcijas, kas nav pieejamas tradicionālajos tālruņos (zvanu pāradresācija, IVR izvēlne). PBX sistēmas tiek uzskatītas par uzticamām, drošām un nodrošina augstu zvanu kvalitāti, bet sākotnējās uzstādīšanas un apkopes izmaksas parasti ir augstas.
VoIP tālruņu sistēmas pārvērš analogās telefona sarunas IP paketēs, kas tiek sūtītas caur internetu. Lai gan tā ir diezgan jauna tehnoloģija tālruņu sistēmās, tā ir ļoti elastīga, viegli mērogojama un rentablāka nekā PBX. Tomēr VoIP veiktspēju un zvanu skaņas kvalitāti var ietekmēt interneta traucējumi un pārtrūkšana.
Ar ko ir savietojama PBX?
Tradicionālā PBX sistēma izmanto fiziskas tālruņa līnijas un ir saderīga ar analogajiem tālruņiem (fiksētajiem tālruņiem). PBX savieno uzņēmuma tālruņus un paplašinājumus savā starpā un arī ārpus analogajām līnijām. Izmantojot PBX sistēmu, uzņēmumam var būt vairāk tālruņu nekā tālruņa līniju. Lai gan PBX sistēmas tradicionāli izmantoja vara vadu līnijas, VoIP mainīja situāciju. Pašlaik VoIP PBX (vai IP PBX) parasti ir saderīgs ar virkni SIP tālruņu un programmiskajiem tālruņiem.
Kas ir PBX aparatūra?
Tradicionālās analogās PBX tālruņa sistēmas tiek savienotas ar publisko komutējamo telefonu tīklu (PSTN), izmantojot parasto, veco tālruņu līnijas (POT). PBX sistēma pārvalda zvanus starp tālruņiem un faksa aparātiem, izmantojot vara vadus. PBX tālruņa sistēmas aparatūra parasti atrodas biroja telekomunikāciju skapī vai servera telpā. Aparatūra ir jāuzstāda, jākonfigurē un jāuztur uzņēmuma IT darbiniekiem. Ja tiek izmantotas hostētas PBX sistēmas, PBX aparatūra atrodas ārpus uzņēmuma un zvani tiek pārvirzīti uz jūsu tālruņiem, izmantojot internetu. Uzņēmums, kurā atrodas PBX aparatūra, to ir uzstādījis un apkalpo.
Vai VoIP nepieciešama PBX?
VoIP darbojas neatkarīgi, un, lai efektīvi darbotos, nav nepieciešama PBX tālruņa sistēma. VoIP ir nepieciešams tikai aktīvs interneta savienojums un VoIP tālrunis. Šodienas VoIP pakalpojumu sniedzēji uzņēmumiem var piedāvāt lielāko daļu PBX funkciju bez nepieciešamības izmantot PBX aparatūru uz vietas. Tomēr, ja izvēlaties lokālo IP PBX (VoIP balstītu PBX), sistēmai joprojām būs nepieciešama PBX. Bet tā vietā, lai fiziski pieslēgtos PBX ar vara vadiem, tālruņi ar PBX savienojas caur internetu.
Kā darbojas IP PBX tālruņa sistēma?
IP PBX tālruņu sistēmas veic un saņem tālruņa zvanus internetā, nevis tradicionālajās tālruņa līnijās. Sistēma pārvērš analogos balss signālus par digitālajām paketēm un pēc tam virza tos VoIP pakalpojumu sniedzējam, lai pārvaldītu katra zvana uzsākšanu un pabeigšanu. IP PBX pamatā ir SIP standarti, un tas var būt saderīgs ar IP tālruņiem, mobilajām ierīcēm un tālruņiem. IP PBX ietver visu lietotāju, tālruņu un to atbilstošo SIP adrešu indeksu.
Kad lietotājs veic zvanu, PBX serveris var atšķirt iekšējos no ārējiem zvaniem. Iekšējie zvani tiek pārvirzīti uz tālruni vai lietotāja, kas saņem zvanus, SIP adresi. Ārējie zvani tiek pārvirzīti, izmantojot VoIP vārteju vai VoIP pakalpojumu sniedzēju, uz vajadzīgo adresātu.
Kāda ir atšķirība starp PBX un PABX?
PBX ir “Iekšējā tālruņu stacija”, PABX ir “Automātiskā iekšējā tālruņu stacija”. Atšķirība starp šīm abām balstās tālruņu sistēmu vēsturē. Sākotnēji PBX sistēmai bija nepieciešami vadības pults operatori, lai manuāli savienotu iekšējos zvanītājus ar atbilstošo līnijas turpinājumu. Tā izveidoja savienojumu starp diviem cilvēkiem, kas izmantoja POTS (Parasts vecais tālruņa pakalpojums). Ar laiku PBX pārvērtās par PABX, tiklīdz kļuva pieejama elektroniskā komutācija. Tas ļāva lietotājiem izsaukt paplašinājuma numuru, lai veiktu iekšēju zvanu bez operatora palīdzības. Tehniski, tā kā neautomātiskie PBX vairs nepastāv, visas mūsdienu PBX sistēmas ir PABX.
Kas ir PBX numurs?
PBX numurs ir tālruņa numurs, kas uzņēmumam atvieglo ienākošo zvanu organizēšanu. Izmantojot PBX numuru, uzņēmumi apkopo visus ienākošos zvanus uz vienu numuru un pēc tam sadala zvanus uz pareizo biroju, nodaļu vai atbilstošajam cilvēkiem. PBX numuru var ieprogrammēt, lai automātiski pārsūtītu zvanu uz citu numuru, ja pirmais numurs neatbild vai ir aizņemts.
VoIP service providers offer greater flexibility
Curious about VoIP and how it can give you the ability to make affordable calls?
Skatieties video par VoIP PBX
LiveAgent palīdzības dienesta programmatūras un VoIP PBX (privātā filiāles izmaiņu) sasaites atslēga ir sadarbībā, kas tiek organizēta, lai optimizētu klientu atbalsta aktivitātes. LiveAgent palīdzības dienesta programmatūra uzņēmumiem ļauj sniegt klientiem reāllaika palīdzību un atbalstu, izmantojot dažādos komunikācijas kanālus. Savukārt VoIP PBX kalpo kā centralizēta sistēma uzņēmuma zvanu pārvaldībai. Integrējot LiveAgent palīdzības dienesta programmatūru ar VoIP PBX, uzņēmumi var uzlabot savas klientu atbalsta iespējas. Zvani, kas tiek zvanīti palīdzības dienestam, var tikt efektīvi pārvirzīti, ierindoti un sadalīti pieejamajiem aģentiem caur VoIP PBX, nodrošinot, ka klientu pieprasījumi tiek atrisināti ātri. Šī integrācija nodrošina nevainojamu komunikāciju, uzlabotu zvanu apstrādi un labāku koordināciju starp palīdzības dienesta programmatūru un VoIP infrastruktūru, rezultātā uzlabojot klientu apmierinātību un efektīvas atbalsta darbības.
Frequently Asked Questions
Kas ir VoIP PBX?
VoIP PBX ir biznesa tālruņu sistēma, kas izmanto VoIP tehnoloģiju. Atšķirībā no tradicionālas PBX sistēmas tā atšķiras ar to, ka tā pārraida tālruņa zvanus caur IP tīkliem, nevis caur komutējamiem telefonu tīkliem. VoIP PBX sistēmas var būt vai nu lokālas, vai hostētas (mākonī balstītas).
Kāda ir atšķirība starp PBX un VoIP?
PBX (Private Branch Exchange) ir biznesa tālruņa sistēma, kas ar fiksētās līnijas palīdzību ir savienota ar vietējo PSTN un ļauj darbiniekiem izveidot iekšēju un ārēju savienojumu. VoIP (Balss caur Interneta Protokolu) izmanto interneta savienojumu, lai veiktu zvanus, un tiek uzskatīts par elastīgāku, mērogojamāku un rentablāku nekā tradicionālā PBX sistēma.
Ar ko PBX ir savietojams?
Tradicionālā PBX sistēma izmanto tālruņa līnijas, ko uztur tālruņu uzņēmums. Tādējādi tā ir saderīga tikai ar fiksētās līnijas tālruņiem. Tai pašā laikā ar VoIP-PBX sistēma izmanto digitālos signālus, nevis analogos signālus, un parasti tā ir saderīga ar dažādiem SIP tālruņiem un programmiskajiem tālruņiem.
Kāda ir PBX aparatūra?
Tradicionālās analogās PBX tālruņa sistēmas izmanto vara vadu stacionārās līnijas un aparatūru, kas fiziski atrodas uzņēmuma telesakaru skapī vai serveru telpā. PBX aparatūra tiek uzstādīta, konfigurēta un uzturēta uzņēmumā. Izmantojot hostētas PBX sistēmas, kas darbojas, izmantojot interneta savienojumu, PBX aparatūra atrodas ārpus uzņēmuma atrašanās vietas un to pārvalda uzņēmums, kas uztur šīs iekārtas.
Vai VoIP ir nepieciešams PBX?
VoIP tālruņu sistēmu darbībai nav nepieciešams PBX. Lai sāktu darbu, ir nepieciešams tikai ātrdarbīgs platjoslas interneta tīkla savienojums un VoIP tālrunis. Tipisks VoIP nodrošinātājs var piedāvāt dažādas PBX iespējas, bez nepieciešamības izmantot iekšējo PBX aparatūru.
Kā strādā IP PBX?
IP PBX tālruņu sistēma darbojas internetā, nevis izmanto tradicionālās tālruņa līnijas. Sistēma darbojas, pārvēršot analogos balss signālus ciparu paketēs un novirzot tos VoIP pakalpojumu sniedzējam, lai koordinētu zvanu uzsākšanu un pārtraukšanu.
Kāda ir atšķirība starp PBX un PABX?
PABX (Private Automatic Branch Exchange) ir kļuvis par tradicionālo PBX sistēmu evolūciju, kas lika komutatora operatoriem manuāli savienot zvanus starp stacijām. PABX automatizēja visu procesu, tiklīdz tika apgūta elektroniskā komutācijas tehnoloģija.
Kas ir PBX numurs?
PBX numurs palīdz uzņēmumiem organizēt ienākošos zvanus, savācot visus ienākošos zvanus uz vienu numuru un pārsūtot tos pareizajiem cilvēkiem vai nodaļām. PBX numuru var konfigurēt, lai pāradresētu zvanu uz citu numuru, ja pirmais numurs ir aizņemts vai neatbild.
Kad esi iepazinies ar VoIP PBX priekšrocībām un darbības principiem, būtu noderīgi apskatīt, kas ir QoS VoIP. Kvalitātes nodrošināšana jeb QoS ir svarīga, lai nodrošinātu VoIP zvanu stabilitāti un kvalitāti, un šī raksta detalizētie skaidrojumi var palīdzēt saprast, kā to efektīvi iestatīt.
Turklāt, lai pilnībā izprastu VoIP tehnoloģiju, iesakām izlasīt par VoIP pakalpojumu sniedzēju. Tas sniegs ieskatu, kā izvēlēties pareizo pakalpojumu sniedzēju un kādas priekšrocības tas var piedāvāt uzņēmumam salīdzinājumā ar tradicionālajām telefonsistēmām.
Uzlabojiet uzņēmuma veiktspēju ar LiveAgent VoIP zvanu ierakstīšanu, kas atbilst tiesiskajiem noteikumiem un piedāvā elastīgumu. Uzziniet par manuālās un automātiskās ierakstīšanas priekšrocībām, klientu brīdināšanu un kā tas var uzlabot apmācības un klientu apkalpošanas kvalitāti. Izmēģiniet bezmaksas!
Atklājiet VoIP zvanītāja ID priekšrocības, kas uzlabo klientu apkalpošanu un bloķē nevēlamos zvanus. Uzziniet, kā iestatīt un izmantot VoIP zvanītāja identifikāciju, lai nodrošinātu drošus un uzticamus sakarus jūsu uzņēmumā. Apmeklējiet mūsu lapu, lai iegūtu vairāk informācijas un uzlabotu savu sakaru sistēmu!