Kas ir pirmā zvana atrisinājums?
Pirmā zvana atrisinājums (FCR) tiek saukts arī par pirmā kontakta atrisinājumu vai viena zvana atrisinājumu. Tā ir viena no būtiskākajām klientu apkalpošanas metrikām kontaktu centru nozarē. Tas mēra uzņēmuma spēju atrisināt klientu problēmas un pieprasījumus pirmajā mijiedarbībā, bez eskalācijām vai sekojošiem kontaktiem, kas nepieciešami klientu apkalpošanas aģentiem.
Klientu pieredze uzlabojas veiksmīga pirmā zvana atrisinājuma gadījumā, jo viņi atrisina savus sarežģītos vai vienkāršākos jautājumus un pieprasījumus jau sākotnējā kontakta laikā.
Augsts FCR ātrums nozīmē novērst klientu neapmierinātību un palielināt klientu noturību.
Vai pirmā zvana atrisinājums ir svarīgs jūsu klientu apkalpošanas rezultātu rādītājs?
Pirmā zvana atrisinājums ir būtisks rādītājs, lai novērtētu jūsu kopējo klientu apmierinātības rādītāju. Tas ir saistīts ar klientu apkalpošanas kvalitāti un atbalstu, ko sniedz jūsu uzņēmums.
Pakalpojuma sniegšanas ātrums un jūsu atbalsta komandas spēja atrisināt klientu problēmas jau pirmajā mijiedarbībā ir nozīmīga īpašība, kas raksturo īpaši labu klientu apkalpošanu. Patērētāji, protams, dod priekšroku tam, lai viņu pieprasījums tiktu atrisināts vienas mijiedarbības laikā ar vienu aģentu.
Tāpēc augsts FCR līmenis gandrīz vienmēr ir saistīts ar apmierinātiem klientiem. FCR palīdz arī kontaktcentru vadītājiem novērtēt savu kontaktcentru aģentu efektivitāti.
Pirmā zvana atrisinājuma aprēķins
Lai aprēķinātu pirmā zvana atrisinājuma līmeni (vai pirmā kontakta atrisinājuma līmeni), ir jādala kopējais pirmajā mijiedarbībā atrisināto gadījumu skaits ar kopējo saņemto gadījumu skaitu norādītajā periodā (to var aprēķināt par dienu, nedēļu, mēnesi utt.).
Šī FCR aprēķina metode izmanto sekojošu formulu:
FCR = (Atrisināto gadījumu skaits / Kopējais gadījumu skaits) x 100%
Ārējās FCR mērīšanas metodes uzskata par visprecīzākajām. Tās ļauj klientiem spriest, vai viņu jautājumi tika veiksmīgi atrisināti pirmās saziņas laikā. Šādu vienkāršu jautājumu varat uzdot sarunas laikā. Lai saņemtu klientu atsauksmes, varat izmantot arī pēczvana tālruņa vai e-pasta klientu aptaujas.
Iekšējās mērīšanas metodēm ir tendence būt mazāk precīzām, jo tajās uzņēmums nosaka, vai tās ir sasniegušas FCR, pamatojoties uz saviem standartiem (parasti tas apskata, vai klienta kontaktpersona noteiktā laika periodā ir zvanījusi vēlreiz par to pašu sarežģīto jautājumu).
Kāds ir labs pirmā zvana atrisinājuma līmenis?
Dažādi pētījumi liecina, ka nozares standarts par labu pirmā zvana atrisinājuma līmeni atzīst 70 līdz 75%. Tas nozīmē, ka aptuveni 30% klientiem ir jāatzvana par to pašu jautājumu.
Kopumā tiek uzskatīts, ka vairāk nekā 90% FCR līmenis ir augsts, bet mazāks par 40% tiek uzskatīts par zemu.
Jo augstāks ir FCR līmenis, jo labākas kvalitātes ir jūsu nodrošinātais pakalpojums. Tomēr jūsu FCR līmenis dažādās nozarēs var ievērojami atšķirties. Tas ir atkarīgs no tā, cik sarežģīts ir jūsu produkts vai pakalpojums.
Pirmā zvana atrisinājuma priekšrocības
Augstāks pirmā zvana atrisinājuma līmenis palielina klientu apmierinātību, efektivitāti un izmaksu ietaupījumu uzņēmumiem.
Faktiski, pamatojoties uz SQM Group pētījumu, lielākā daļa patērētāju, kas zvana uz zvanu centru, sagaida, ka viņu problēmas tiks atrisinātas pirmā zvana laikā. Pētījumā tika konstatēts arī, ka:
- Klientu apmierinātība samazinās vidēji par 15% katru reizi, kad klientam ir jāatzvana, lai risinātu to pašu problēmu.
- 23% patērētāju, visticamāk, pārtrauks izmantot uzņēmuma produktus un pakalpojumus, ja viņu zvana laikā paceltā problēma nav atrisināta.
- Par katru 1% FCR uzlabojumu uzņēmumi redz CSAT uzlabojumu par 1%.
- Par katru 1% FCR uzlabojumu zvanu centri var samazināt darbības izmaksas par 1%.
Pirmā zvana atrisinājuma izaicinājumi
Mēģinot uzlabot FCR līmeni, uzņēmumi bieži saskaras ar vairākām problēmām. Lielākajai daļai zvanu centru vadītāju ir grūtības ar tā pareizu definēšanu un izmērīšanu.
Vēl viena bieži izplatīta problēma var būt neefektīvi iekšējie procesi. Tie varētu būt robi aģentu zināšanās, ko izraisa nepietiekama vai nepieejama informācija, liela aģentu kadru mainība, pienācīgas speciālistu apmācības trūkums un pilnvaru trūkums, lai atrisinātu biežāk sastopamas problēmas, tās nekur neeskalējot.
Kas ietekmē pirmā zvana atrisinājumu
Tā kā pirmā zvana atrisinājums ir kompleksa zvanu centra metrika, to var ietekmēt vairāki faktori. Papildus iepriekš minētajām problēmām FCR var ietekmēt arī šādi faktori:
- Zvanu pārvirzīšanas sistēmu efektivitāte: ACD un IVR parasti pārsūta ienākošos zvanus uz visatbilstošākajām nodaļām vai aģentiem, kas ir vispiemērotākie klientu vajadzību apmierināšanai. Šo zvanu pārvirzīšanas sistēmu efektivitātei ir liela ietekme uz pirmā zvana jautājumu atrisināšanas efektivitāti.
- Produkta/pakalpojuma sarežģītība: uzņēmumiem, kas pārdod sarežģītus produktus vai pakalpojumus (parasti IT un SaaS), ir zemāki pirmā zvana izšķiršanas rādītāji. Tas ir saistīts ar tipisku klientu zvanu sarežģītību (piemēram, tehnisku problēmu novēršanai var būt nepieciešams vairāk eskalācijas un papildu pasākumu).
- Ilgs aizturēšanas laiks: zvanītāji var tikt aizturēti vairāku iemeslu dēļ, piemēram, ja aģentam ir jāieskatās zināšanu bāzē vai jāpārbauda klienta informācija. Ilgstoša aizturēšana var izraisīt negatīvu pieredzi un pamestus zvanus. Tas galu galā noved pie zemākiem pirmā zvana izšķirtspējas rādītājiem.
Labākie paņēmieni pirmā zvana atrisinājumam
- Vienkārša piekļuve precīzai informācijai: ja aģentiem nav tūlītējas piekļuves visaptverošai klientu informācijai (iepriekšējo mijiedarbību vēsturei, pirkumu vēsturei utt.), viņiem trūkst precīzu produktu zināšanu, viņiem nav piekļuves iekšējai zināšanu bāzei – viņiem ir mazāka iespēja atrisināt klientu problēmas ar pirmo mēģinājumu. Aģentu apgādāšana ar profesionālu kontaktu centra programmatūru, kas piedāvā 360 grādu klientu skatījumu un nodrošina vieglu piekļuvi padziļinātiem iekšējo zināšanu resursiem, ir ļoti svarīga, lai uzlabotu FCR.
- Aģentu pilnvarošana: ja aģenti nav pilnvaroti veikt noteiktas darbības (piemēram, atļaut preču atgriešanu, piemērot atlaides, risināt norēķinu problēmas) vai pieņemt lēmumus, nesaņemot apstiprinājumu no priekšniekiem, tas var pazemināt FCR likmi. Uzņēmuma noteikumu un procedūru pārskatīšana un aģentu pilnvarošana, piešķirot lielākas pilnvaras atrisināt problēmas, var pozitīvi ietekmēt FCR līmeni.
- Efektīva apmācība un savstarpēja apmācība: zvanu centra aģentiem jābūt labi informētiem par uzņēmuma produktiem/pakalpojumiem. Viņiem jābūt apmācītiem, kā tikt galā ar dažādiem pieprasījumiem, novērst sarežģītas problēmas un strādāt ar sarežģītiem klientiem. Regulāra aģentu apmācība un arī savstarpēja apmācība nodrošina, ka viņiem vienmēr ir nepieciešamās zināšanas un viņi ir labi sagatavoti, lai apstrādātu klientu pieprasījumus jau pirmā kontakta laikā.
Pirmā zvana atrisinājuma uzlabošana
Pirmā zvana atrisinājuma uzlabošana ir svarīgs zvanu centru mērķis. Tālāk ir sniegti daži padomi un darbības, ko varat veikt, lai uzlabotu savu FCR līmeni.
- Pamatojoties uz saviem pašreizējiem rezultātiem, iestatiet savam zvanu centram FCR līmeņa uzlabošanas mērķi.
- Neuzstādiet pretrunīgus veiktspējas mērķus, piemēram, vienlaikus paaugstināt FCR un samazināt vidējo apstrādes laiku (AHT).
- Nosakiet visbiežāk sastopamo neefektivitāti, problēmas un zināšanu trūkumu, lai izprastu zemā FCR cēloņus.
- Izveidojiet informatīvu, detalizētu zināšanu bāzi, ko aģenti var viegli izmantot, kad vien nepieciešams.
- Padariet aģentiem viegli pieejamus svarīgus klientu datus, integrējot zvanu centra programmatūru ar CRM.
- Ierakstiet zvanus un pārskatiet atbalsta mijiedarbību katrā saziņas kanālā kvalitātes uzraudzībai un vājo vietu identificēšanai.
- Pārskatiet savas iekšējās procedūras un noteikumus, kas izraisa atkārtotus zvanus.
- Regulāri rīkojiet apmācības, lai nodrošinātu, ka aģenti vienmēr ir apgādāti ar atbilstošajām zināšanām un prasmēm.
- Pilnvarojiet aģentus atrisināt noteiktas problēmas bez vecāko aģentu/vadītāju apstiprinājuma.
- Motivējiet aģentus un uzlabojiet uzņēmuma morāli, lai palielinātu aģentu iesaisti un produktivitāti.
Discover the power of First Call Resolution with LiveAgent
Learn how to resolve customer issues effectively and efficiently
Frequently Asked Questions
Ko nozīmē pirmā zvana atrisinājums?
Pirmā kontakta atrisinājums (FCR) ir viena no svarīgākajām kontaktu atbalsta metrikām. Tas mēra to atbalsta pieprasījumu daļu, kas tiek atrisināti pirmajā saziņas reizē bez eskalācijas, sekojoša kontakta vai citām papildu darbībām.
Vai pirmā zvana atrisinājums ir svarīga jūsu klientu apkalpošanas rezultātu rādītājs?
FCR ir galvenais klientu apmierinātības virzītājspēks. Klienti vēlētos, lai to problēmas tiktu atrisinātas pirmās mijiedarbības ar uzņēmumu laikā. Tas padara FCR par svarīgu rādītāju kopējās atbalsta kvalitātes mērīšanai.
Kā aprēķina pirmā zvana atrisinājumu?
FCR līmeni aprēķina, dalot pirmajā saskarsmē atrisināto gadījumu kopskaitu ar kopējo gadījumu skaitu noteiktā laikposmā. Lai apkopotu datus, varat izmantot ārējās vai iekšējās FCR mērīšanas metodes.
Kāds ir labs pirmā zvana atrisinājuma līmenis?
Nozares standarts par labu atzīst FCR līmeni aptuveni 70 –75%. Procents dažādām nozarēm un dažādas sarežģītības produktiem vai pakalpojumiem var atšķirties. Vispārīgi - jo augstāks FCR ātrums, jo labāk.
Kādas ir pirmā zvana atrisinājuma priekšrocības?
Galvenais ieguvums ir klientu apmierinātības uzlabošanās un klientu noturēšana. Ar katru nākamo zvanu, kas nepieciešams, lai atrisinātu šo pašu problēmu, klientu apmierinātība samazinās par 15%. Turklāt katram FCR uzlabojumam par 1% zvanu centri saredz CSAT uzlabojumu par 1% un darbības izmaksu samazinājumu par 1%.
Kādi ir pirmā zvana atrisinājuma izaicinājumi?
Viena no lielākajām problēmām, ar ko saskaras uzņēmumi, ir FCR līmeņa noteikšana un aprēķināšana. Sliktu aģentu apmācība, pilnvaru trūkums atrisināt problēmas bez eskalācijas, augsts aģentu apgrozījums vai nepietiekama zināšanu bāze arī mēdz radīt problēmas.
Kas iespaido pirmā zvana atrisinājumu?
Pirmā zvana atrisinājumu var ietekmēt daudzi faktori, piemēram, zvanu pārvirzīšanas sistēmu efektivitāte vai ilgs aizturēšanas laiks. Ir svarīgi arī to ņemt vērā uzņēmuma produktu vai pakalpojumu sarežģītībā — lai risinātu sarežģītus jautājumus, var būt nepieciešama lielāka uzmanība un vairāki zvani.
Kādas ir labākās prakses pirmā zvana atrisinājumam?
Nodrošinot aģentiem vieglu piekļuvi būtiskiem klientu datiem, zināšanu bāzes rakstiem, ļaujot pieņemt lēmumus bez eskalācijas vai zvanu pārsūtīšanas, kā arī nodrošinot efektīvu, plašu apmācību.
Kā uzlabot manu pirmā zvana atrisinājumu?
Uzstādiet pareizos mērķus un izvairieties no pretrunīgām prioritātēm. Identificējiet atkārtoto zvanu pamatcēloņus, izveidojiet visaptverošu zināšanu bāzi, piešķiriet aģentiem plašākas tiesības, pārskatiet un uzlabojiet iekšējos procesus, kā arī organizējiet regulāras aģentu apmācības.
Ja vēlaties uzzināt vairāk par to, kā nodrošināt, lai klientu problēmas tiktu atrisinātas jau pirmajā kontaktā, ieskatieties rakstā par pirmā kontakta atrisinājumu. Tas palīdzēs saprast, kādi paņēmieni un izaicinājumi var rasties šajā procesā.
Lai saprastu, kā noteikt un uzlabot pirmā zvana atrisinājumu, varat apskatīt rakstu par pirmā zvana atrisinājuma skaidrojumu. Tas sniegs noderīgus padomus un idejas, kā efektīvi uzlabot jūsu klientu apkalpošanas kvalitāti.
Tiešsaistes klientu apkalpošana
Tiešsaistes klientu apkalpošanu uztur uzņēmums, kas vēlas sniegt saviem produktu lietotājiem vai tīmekļa apmeklētājiem adekvātu padomu un atbalstu.
Palīdzības Dienesta Programmatūras Glosārijs
Learn about customer service terminology and jargon inside the LiveAgent glossary and get better every single day.