Kas ir divtoņu daudzfrekvences datu pārraide?
Divtoņu daudzfrekvenču signāla pārraide (zināma arī kā DTMF) ir telekomunikāciju tehnoloģija informācijas pārsūtīšanai starp tālruņu ierīcēm un tālruņu komutācijas centriem, sūtot frekvenču joslas audiosignālus caur balss frekvencēm. Vienkārši sakot, DTMF signāli tulko skaņas signālus, kas rodas, nospiežot taustiņus tālruņos, lasāmā informācijā, ko telekomunikāciju uzņēmumi izmanto, lai apstrādātu ienākošos tālruņa zvanus.
Telekomunikāciju kompāniju tīkls ar nosaukumu The Bell System 1963. gadā ieviesa DTMF. Vēlāk tas kļuva par “Touch-Tone”, kas paredzēts lietošanai telefonos ar spiedpogām. Tas galvenokārt tika izmantots telefona datu pārraidei uz un no vietējās centrāles, lai gan DTMF padarīja iespējamas tālsarunas un mūsdienās to plaši izmanto telekomunikācijās un zvanu centros.
Kā norāda nosaukums, divtoņu daudzfrekvenču datu pārraide izmanto astoņu audio frekvenču kombināciju, kas tiek pārraidīta pāros, lai attēlotu sešpadsmit signālus, kas apzīmē desmit ciparus, burtus A līdz D un simbolus # un *. Taustiņi A, B, C, D beigās tika izņemti no patērētāju galda telefonu komplektiem, un tos galvenokārt izmanto radio iekārtās un telefonu uzņēmumu iekšējā tīkla kontrolēs.
Kam izmanto divtoņu daudzfrekvences datu pārraidi?
DTMF darbojas, tastatūras rindām un kolonnām piešķirot astoņas dažādas audio frekvences. Katra numura sastādīšanas rinda tiek definēta ar zema toņa frekvenci un katra kolonna — ar augsta toņa frekvenci. Nospiežot ciparam vai simbolam atbilstošu taustiņu, tālrunis ģenerē toni, kas vienlaikus apvieno augstfrekvences un zemas frekvences signālus. Šis unikālais signālu pāris pēc tam tiek pārsūtīts uz vietējo centrāli un dekodēts, lai noteiktu, kurš numurs tika izsaukts un kā atbilstoši maršrutēt zvanu. DTMF var pārraidīt, izmantojot aktīvās tālruņa līnijas, internetu un radio.
Divtoņu daudzfrekvenču signālu galvenā funkcija ir klientu izsauktā numura un klientu informācijas apstrāde. DTMF izmanto dažādās nozarēs, sākot no telekomunikāciju (ienākošie/izejošie zvanu centri) un finanšu iestādēm (bankas un kredītkaršu uzņēmumi) un beidzot ar apdrošināšanas un veselības aprūpes organizācijām. Zvanu centros DTMF signālus galvenokārt izmanto, lai apstrādātu lietotāju pieprasījumus, iegūtu identifikācijas informāciju un pārvirzītu tālruņa zvanus, pamatojoties uz zvanītāja nospiestajiem tastatūras taustiņiem. Turklāt DTMF tehnoloģija tiek izmantota kopā ar IVR (Interactive voice response) un ACD (Automātiskās zvanu sadales) sistēmām, lai pārvietotos zvanu izvēlnēs un apkopotu sensitīvus klientu datus.
Call center features for better customer experience
Try out all LiveAgent's features today.
DTMF datu pārraides izmantošanai ir vairākas priekšrocības, piemēram:
- Augstāka drošība
Kas attiecas uz lietotāja ievadi, divtoņu daudzfrekvenču signāli nodrošina augstāku drošības līmeni. Tā rada drošību zvanītājiem, ka viņu sensitīvie dati (piemēram, kredītkaršu informācija, sociālās apdrošināšanas numuri utt.) ir aizsargāti un droši no ļaunprātīgiem nolūkiem. Tā kā cilvēka auss nespēj interpretēt DTMF toņus, sensitīva klientu informācija paliek izolēta no aģentiem un zvanu ieraksta sistēmām.
- Samazināta kļūdu iespējamība
Ar divtoņu daudzfrekvenču tehnoloģiju ir tikai viens datu ievades punkts. Ja DTMF nebūtu, zvanītājam būtu jānolasa dati skaļi, un aģentam tie būtu jāieraksta savā datorprogrammā, palielinot kļūdu iespēju abos galos.
- Uzlabotas zvanu centra metrikas
Lietotāja ievade, izmantojot divtoņu daudzfrekvenču signālus, var uzlabot arī vairākas ienākošo zvanu centru metrikas, piemēram, Vidējo apstrādes laiku (AHT). Tā kā aģentiem nav jāatkārto lietotāja dati zvanītājam, lai apstiprinātu ievades precizitāti, vidējais mijiedarbības ilgums ar zvanītāju ir samazināts. Turklāt DTMF sniegtā paaugstinātā drošība var uzlabot klientu apmierinātības līmeni.
Kāda ir atšķirība starp impulsa numura sastādīšanu un DTMF numura sastādīšanu?
Impulsa numuru sastādīšana un divtoņu daudzfrekvenču (DTMF) sastādīšana ir divas sistēmas, ko izmanto tālruņa datu pārraidē, lai identificētu tālruņa numuru, ko sastāda zvanītājs. Impulsa numura sastādīšanas laikā impulsi tiek ģenerēti, ātri savienojot un atvienojot tālruņa savienojumu. Impulsa numura sastādīšana norāda katru tālruņa numura ciparu pēc klikšķu sērijas, kas atbilst tikai šim ciparam. Tādējādi 1 tiek attēlots ar vienu klikšķi, 2 ar diviem klikšķiem utt. Numuri tiek sastādīti ar īsu atstarpi starp impulsiem, lai atdalītu vienu ciparu no nākamā.
Sastādot DTMF numuru, tiek izmantoti dažādi signāli, lai norādītu citu ciparu. Tādējādi tā vietā, lai sūtītu vairākus signālus katram ciparam, jānosūta tikai viens signāls katram ciparam. Pirms DTMF numuru sastādīšanas tālruņa sakaru tīkli bija atkarīgi no pulsa numura sastādīšanas. Tomēr tam bija trūkums, jo tas attiecās tikai uz vietējiem savienojumiem, un tam bija nepieciešams starpnieks tālsarunu savienošanai. Kopš DTMF palaišanas skārientoņu numuru sastādīšana kļuva par primāro numuru sastādīšanas metodi, kas pakāpeniski nomainīja impulsa numura sastādīšanu (kopā ar ar to saistītajām rotējošajām ciparnīcām). Neskatoties uz to, lielākā daļa tālruņu sistēmu, kas izmanto toņu numuru sastādīšanu, spēj atpazīt un strādāt arī ar impulsu sistēmu.
Efficient call center software just one click away
Start your 30-day free trial, no credit card required.
Frequently Asked Questions
Kas ir divtoņu daudzfrekvences datu pārraide?
Divtoņu daudzfrekvenču datu pārraide (DTMF), ko sauc arī par skāriensignālu, ir sistēma, ko izmanto telekomunikāciju datu pārraidei pa aktīvo telefona līniju balss frekvenču joslā starp sakaru ierīcēm. Ikreiz, kad tiek sastādīts numurs, DTMF dekodē vietējā centrāle, lai varētu pārsūtīt zvanu. DTMF sistēmas izmanto astoņus dažādus frekvenču signālus, kas tiek pārraidīti pārī (viena augsta frekvence un viena zema frekvence), lai attēlotu 16 dažādus ciparus, burtus un simbolus.
Kam izmanto divtoņu daudzfrekvences datu pārraidi?
Mūsdienās zvanu centru nozarē tiek plaši izmantota DTMF datu pārraides tehnoloģija, lai pārvirzītu ienākošos zvanus, izmantojot zvanītāja veiktos tastatūras nospiedienus. Ja DTMF ir savienots pārī ar interaktīvo balss atbildi (IVR), tas nodrošina automātisku pašapkalpošanās izvēlnes izvēli un apkopo sensitīvus klientu datus. Rezultātā tam ir vairākas priekšrocības, piemēram, samazināta kļūdu iespējamība, augstāka drošība un uzlabota metrika (samazināts vidējais zvanu apstrādes laiks).
Kāda ir atšķirība starp impulsa numura sastādīšanu un DTMF numura sastādīšanu?
Impulsa numura sastādīšana un divtoņu daudzfrekvenču izsaukšana (toņu izsaukšana) ir divas metodes, ko izmanto tālruņa darbībā, lai atpazītu izsaukto numuru. Numuru izsaukšana ar impulsu izmanto dažādus signālu impulsus, lai norādītu tālruņa numuru, ko sastādījis zvanītājs, savukārt numura izsaukšana ar DTMF izmanto specifiskus toņus, lai apzīmētu numuru. Kopš DTMF ieviešanas impulsa numuru sastādīšana ir zaudējusi savu nozīmi. Toņu numuru sastādīšana tagad ir kļuvusi par standartu telefonu kompānijām visā pasaulē.
Ja jūs interesē vairāk par to, kā darbojas divtoņu daudzfrekvences signāli, noteikti apskatiet rakstu "Kas ir Divtoņu Daudzfrekvences Signāls? (Pulse un DTMF)". Šajā rakstā jūs uzzināsiet, kā šie signāli tiek izmantoti dažādās komunikācijas ierīcēs un kā tie atšķiras no impulsa numura sastādīšanas metodēm.
Turpiniet izpēti, lai saprastu, kā divtoņu daudzfrekvences datu pārraide var ietekmēt jūsu ikdienas saziņu. Uzziniet, kā šī tehnoloģija tiek izmantota dažādās nozarēs un kā tā spēj uzlabot jūsu klientu apkalpošanas pieredzi.
Uzlabojiet savu klientu apkalpošanu un palieliniet klientu lojalitāti, izmantojot daudzkanālu klientu piesaistes stratēģijas ar LiveAgent. Izmantojiet mūsu programmatūru, lai efektīvi pārvaldītu saziņas kanālus, samazinātu neapmierinātību un palielinātu pārdošanas apjomus. Izmēģiniet bez maksas un paceliet klientu apkalpošanu jaunā līmenī!
Palīdzības Dienesta Programmatūras Glosārijs
Learn about customer service terminology and jargon inside the LiveAgent glossary and get better every single day.