Kas ir balss lietotāja saskarne?
Balss lietotāja saskarne ir paredzēta mijiedarbībai ar ierīcēm, izmantojot balss komandas. Balss lietotāja saskarne piedāvā risinājumu no ekrāna noguruma, kas ir reāla problēma daudziem cilvēkiem, un ļauj pilnībā kontrolēt lietotnes un ierīces bez nepieciešamības skatīties ekrānos.
Balss lietotāja saskarne izmanto runas atpazīšanas tehnoloģiju un dabisko valodas apstrādi, lai pārveidotu lietotāja runu komandās. Tas nodrošina pilnīgu brīvroku kontroli. Lietotāji uzskata, ka tas ir noderīgi, piemēram, vadot transportlīdzekli vai gatavojot ēdienu, jo viņi var meklēt vajadzīgo informāciju. Arī cilvēki ar invaliditāti to uzskata par vērtīgu, jo tas viņiem ļauj rīkoties ar savām ierīcēm tikai ar runu, bez vajadzības fiziski ar tām mijiedarboties.
Balss lietotāja saskarnes piemēri
Pazīstamāko balss mākslīgo intelektu izmanto “Lielā Piecinieka” tehnoloģiju kompānijas – “Microsoft”, “Apple”, “Google”, “Meta” (agrāk “Facebook”) un “Amazon”. Daudzi tehniski apsviedīgi lietotāji jau ir pazīstami ar tādiem populāriem balss asistentiem kā Amazon Alexa vai Apple Siri.
Tomēr pēdējos gados balss lietotāja saskarne vairs nav pieejama tikai tehnoloģiju gigantiem. Arvien vairāk uzņēmumu izstrādā savas balss lietotāja saskarnes versijas, pateicoties to popularitātei klientu vidū.
Balss lietotāja saskarnes ierīču veidi
Dažas no balss lietotāja saskarnes ierīču veidiem ir šīs:
- viedtālruņi
- klēpjdatori, galddatori
- nēsājamas ierīces – viedpulksteņi
- skaņu sistēmas, viedie skaļruņi, viedie TV
Balss lietotāja saskarne klientu apkalpošanas vidē
Visizplatītākais balss lietotāja saskarnes veids klientu apkalpošanā ir IVR (Interaktīvā balss atbilde). Tā ir automatizēta tālruņa sistēma, kas izmanto runas atpazīšanas tehnoloģiju, lai mijiedarbotos ar zvanītājiem. IVR ļauj atrisināt klientu vaicājumus bez nepieciešamības runāt ar īstu klientu apkalpošanas pārstāvi. Tādējādi klientiem ir vieglāk atrisināt savas problēmas, izvairoties no ilga gaidīšanas laika. Arī klientu apkalpošanas aģenti gūst labumu no šīs sistēmas, jo, ja viņiem nav atkal un atkal jārisina vienkārši jautājumi, tad viņi var koncentrēties uz steidzamākiem uzdevumiem.
Kā izveidot balss lietotāja saskarni
Tālāk ir norādīti daži soļi, kas jāņem vērā, veidojot balss lietotāja saskarni:
Veiciet lietotāju pētījumu
Jums ir jāiztēlojas ierīces lietotājs, kuram paredzēta saskarne. Tiklīdz zināt mērķauditoriju, kas iegādāsies jūsu produktu, varat noteikt, kādām īpašībām un iespējām jūsu balss lietotāja saskarnes ierīcei jāpiemīt.
Amazon Alexa ir lielisks piemērs, kā izprast ierīces lietotāju un pēc tam sniegt visu, ko lietotāji pieprasa. Tas ietver visdažādākās iespējas, sākot ar laika apstākļu izstāstīšanu un beidzot ar viedierīču kontroli.
Uzziniet vairāk par balss komandu anatomiju
Ja lietotājs dod balss komandu mākslīgā intelekta asistentam, tā sastāv no trim komponentiem:
- nodoms – Tas ir lietotāja balss komandas mērķis. Nodoms var būt vai nu ļoti konkrēts – piemēram, lūgums atskaņot noteiktu dziesmu, vai arī ar zemu konkrētību – sniedzot neskaidrāku informāciju, tāpēc mākslīgajam intelektam ir jāuzdod papildu jautājumi.
- izteiksme — Tas ir veids, kā lietotājs izrunā balss komandu, lai palaistu noteiktu uzdevumu.
- slots — balss mijiedarbībā tas ir vai nu neobligāts, vai obligāts mainīgais. Piemēram, ja lietotājs vēlas rezervēt viesnīcas numuru noteiktam datumam, šis slots būs datums.
Veiciet konkurentu analīzi
Veidojot balss lietotāja saskarni, vienmēr izpētiet veidus, kā konkurenti savos produktos ievieš automātisko runas atpazīšanas un balss tehnoloģiju. Tas palīdz veidot savu produktu, lai atrisinātu klientu vārīgos punktus, kurus konkurenti nav atrisinājuši.
Notestējiet savu produktu
Pārbaudiet runas saskarni un balss noformējumu. Veiciet dažas pārbaudes uzņēmuma iekšienē vai ārpus tā. Jums jānodrošina, ka balss mijiedarbība norit dabiski. Neviens negrib justies tā, it kā runātu ar robotu, tāpēc ir jāpārliecinās, ka jūsu balss lietošanas saskarnes ierīce atdarina īstu cilvēcisku sarunu.
5 labas balss saskarnes principi
Nodrošināt lietotājiem pilnīgu kontroli pār ierīcēm bez vajadzības fiziski mijiedarboties ar tām ir sarežģīts uzdevums.
Aplūkosim dažus principus, kas jāievēro, veidojot lietotāja balss saskarni.
- precīzi noteikta mērķauditorija — Balss lietotāja saskarnes produkts, kas atbilst mērķauditorijas vajadzībām, nodrošinās lielāku klientu iesaisti un noturību.
- lietotāja piesaistes process — lietotāju izglītošana palīdz klientiem pierast pie balss vadības pieredzes.
- fiziskie elementi — iekļaujiet dažus fiziskos elementus savā balss vadības saskarnes ierīcē, piemēram, ieslēgšanas pogu. Tā mēŗķis ir nodrošināt alternatīvu saskari ar ierīci runas saskarnei.
- sarunas plūsmas kartējums — izpētiet sarunas plūsmu, lai atvieglotu navigāciju balss lietotāja saskarnē. Piemēram, lietotāji var būt apjukuši un neapmierināti, ja IVR sarakstā ir pārāk daudz izvēles iespēju.
- slāņveida dizains — Balss mijiedarbībai starp lietotāju un ierīci ir jābūt abpusējai sarunai.
Tie ir galvenie padomi, un nebūt ne visi, ja runa ir par uzticamas balss lietotāja saskarnes ierīces izstrādi. Jums ir jākoncentrējas uz lietotāju auditorijas vajadzībām un atbilstoši jāizstrādā balss lietotāja saskarnes produkts. Vaicājiet lietotājiem klientu atsauksmes, uzklausiet viņu pieredzi un analizējiet viņu uzvedību. Šādi varēsit izveidot produktu, kas jūsu klientiem šķiet noderīgs un patīkams.
Balss lietotāja saskarnes priekšrocības
Pilnīga brīvroku pieredze
Ja tālrunis zvana apstākļos, kad lietotājs nevar uz to atbildēt un pielikt to pie auss, balss lietotāja saskarne var glābt situāciju. Turklāt balss meklēšanas tehnoloģiju bieži izmanto gan mājās, gan uzņēmējdarbības vidē.
Pieejamība
Balss lietotāja saskarne ir arī lieliska iespēja cilvēkiem, kuri cieš no fiziskiem traucējumiem. Balss lietotāja saskarnes ierīces var lasīt tekstu cilvēkiem ar redzes traucējumiem vai pārvērst balss ziņas par tekstu tiem, kuriem ir grūtības sadzirdēt. Daudziem invalīdiem ir izaicinājums fiziski mijiedarboties ar savām ierīcēm. Tāpēc viņiem balss lietotāja saskarnes rīki ir nepieciešami ikdienas uzdevumu veikšanai.
Ātrums
Vienkāršiem vārdiem, tas ir daudz ātrāk nekā rakstīt. Turklāt, izslēgt gaismu guļamistabā, kad tu jau guli gultā, ir daudz vieglāk, ja tu vienkārši pasaki Google asistentam to izdarīt.
Daudzuzdevumi
Tādi virtuālie asistenti kā Google Home ļauj lietotājiem kontrolēt tūkstošiem viedierīču, kā piemēram televizorus, tējkannas, mikroviļņu krāsnis utt.
Elastīgums
Balss komandu var dot dažādos veidos, un tā joprojām paveic vēlamo rezultātu.
Lietotāja balss saskarnes trūkumi
Bažas par privātumu
Izmantojot lietotāja balss saskarnes ierīci, ražotājs var kontrolēt un apkopot jūsu privātos datus. Ir izvirzītas apsūdzības pret Amazon Alexa un Google Home lietotāju privāto sarunu noklausīšanos.
Cena
Viedās mājas ierīces, kas pieļauj virtuālu asistentu mijiedarbību, var būt ļoti dārgas. Neaizmirstiet arī par augstāku elektroenerģijas rēķinu, kas jums var būt jāmaksā, ja jums pieder vairākas šīs ierīces.
Izstrādes sarežģītība
Lai gan lietotāja balss saskarnes ierīcču popularitāte pieaug, tās joprojām ir ļoti sarežģītas un grūti attīstīt. Veidojot VUI produktu, konstruktoriem nākas pārvarēt tādus izaicinājumus kā akcenti, fona trokšņi, vokālās nianses utt.
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
If you are looking for help desk system with plenty of useful features and integrations, LiveAgent may be the one for you!
Frequently Asked Questions
Kas ir balss lietotāja saskarne?
Tā ir runas atpazīšanas tehnoloģija, kas ļauj lietotājiem mijiedarboties ar savām ierīcēm, izmantojot balss komandas. Tas ļauj izmantot brīvroku iespējas, nodrošinot pilnīgu kontroli pār dažādām viedierīcēm. Pēdējo gadu laikā balss lietotāja saskarne tiek plaši izmantota. Vislabāk zināmie virtuālo asistentu piemēri, kas izmanto balss lietotāja saskarnes tehnoloģiju, ir Microsoft Cortana, Amazon Alexa un Apple Siri.
Kā darbojas balss saskarne?
Balss lietotāja saskarne ir vairāku mākslīgā intelekta tehnoloģiju un mašīnmācību apvienojums. Tie ietver automātisku runas atpazīšanu, vārda nozīmes atpazīšanu un runas sintēzi. Balss lietotāja saskarnes tehnoloģija saprot lietotāju komandas un atbild, izmantojot balss lietotāja saskarnes ierīces. Siri.
Kā izmantot balss tehnoloģiju, lai atrisinātu klientu problēmas?
Piemēram, apskatīsim ilgo gaidīšanas laiku klientu apkalpošanas centros. Lielisks veids, kā atrisināt šo jautājumu, ir izmantot interaktīvas balss atbildes (IVR) sistēmu. Tā ir biznesa tālruņa funkcija, kas mijiedarbojas ar zvanītājiem un dod viņiem izvēles iespējas, izmantojot izvēlni. Katrs balss lietotāja saskarnes produkts ir veidots tā, lai atrisinātu noteiktus klientiem kritiskus momentus. Analizējot konkrētā produkta lietotāju bāzi, dizaineri var sniegt labākos risinājumus dažādām problēmām, ar kurām klienti var saskarties.
Kad esat iepazinies ar balss lietotāja saskarnēm, nākamais solis varētu būt uzzināt, kas ir balss lietotāja saskarne. Tas sniegs jums padziļinātāku izpratni par šo tehnoloģiju un tās darbību.
Turpinot, varētu būt noderīgi izpētīt balss lietotāja saskarnes priekšrocības, piemēram, pilnīgu brīvroku pieredzi un daudzuzdevumu iespējas. Šī informācija palīdzēs jums saprast, kā šīs saskarnes var uzlabot klientu apkalpošanu.
Ja vēlaties paplašināt savas zināšanas, apsveriet iespēju izlasīt par balss lietotāja saskarnes trūkumiem, piemēram, bažām par privātumu un izstrādes sarežģītību. Šī informācija var jums palīdzēt pieņemt labāk informētus lēmumus par tās izmantošanu.
Visbeidzot, ja jūs interesē, kā izveidot veiksmīgu balss lietotāja saskarni, iesakām uzzināt vairāk par lietošanas pētījumiem un balss komandu anatomiju. Tas palīdzēs jums izveidot efektīvu un lietotājam draudzīgu risinājumu.
Palīdzības Dienesta Programmatūras Glosārijs
Learn about customer service terminology and jargon inside the LiveAgent glossary and get better every single day.
Klientu atbalsts 2024.gadā: Definīcija, stratēģijas, padomi un labākie paņēmieni
Uzziniet, kas ir klientu atbalsts un kāpēc tas ir svarīgi. Nāciet un izpētiet labākos paņēmienus un novatoriskas stratēģijas, lai uzlabotu savu atbalstu.