Podkāsta uzsākšanas kontrolsaraksts piedāvā 12 soļus, lai izveidotu un popularizētu podcastu, sākot no mērķu nospraušanas līdz pirmās epizodes ierakstīšanai. Tajā ir ietverti praktiski padomi un rīki ideāla podkāsta radīšanai.
Podkāsts ir lielisks veids, kā dalīties savās interesēs un idejās ar pasauli, un to ir viegli radīt, veicot tikai dažus vienkāršus soļus. Ikviens var izveidot Podkāstu, un ir vairāki veidi, kā uzsākt.
Podkāsti bieži asociējas ar personisku lietojumu, kad cilvēki savā viedtālrunī vai citās ierīcēs klausās šovu vai lekciju ierakstus. Tomēr Podkāsti var būt arī lieliski mārketinga rīki uzņēmumiem. Daudzi uzņēmumi jau izmanto Podkāstus, lai sasniegtu plašāku auditoriju un sazinātos ar potenciālajiem klientiem.
Uzsākot podkāstui, ir veicamas dažas svarīgas darbības. Podkāsta uzsākšanas kontrolsaraksts palīdzēs jums paveikt visu nepieciešamo, lai sāktu darbu uz pareizās nots.
Sekojot šim sarakstam soli pa solim, jūs būsiet ceļā uz veiksmīgu podkāsta uzsākšanu, kas iesaistīs un izklaidēs jūsu klausītājus. Tas ir svarīgi, jo veiksmīgs podkāsts var palīdzēt veidot autoritāti un uzticamību jūsu nozarē, kā arī sasniegt jaunas auditorijas.
Biznesa vajadzībām podkāstus var izmantot kā mārketinga rīku, lai reklamētu produktus vai pakalpojumus vai veidotu attiecības ar klientiem. Tādējādi podkāsta uzsākšanas kontrolsaraksts var būt ļoti noderīgs uzņēmumiem, kas vēlas radīt viļņus podkāstošanas pasaulē.
Podkāsti ir arī lielisks veids, kā satura radītāji var veidot auditorijas bāzi un dalīties ar idejām ar pasauli. Ja esat satura radītājs, podkāsta uzsākšanas kontrolsaraksts var palīdzēt jums iesākt un palielināt izredzes gūt panākumus.
Ikviens, kas uztur savu emuāru, var arī būt ieguvējs no podkāsta izmantošanas, lai papildinātu savas domas ar audioierakstiem. Uzsākot podkāstu un iekļaujot emuāra publikācijas kā epizodes, blogeri var reklamēt saturu jaunā veidā.
Pirmais, kas jums jādara, ja esat iesācējs podkāstu jomā, ir jānosprauž savi mērķi un tas, ko jūs cerat tos sasniegt.
Jūsu mērķi būs katra lēmuma virzītājspēks. Tie palīdzēs noteikt mērķauditoriju, tēmas, kuras vēlaties aptvert, kā arī šova formātu un katras epizodes garumu.
Jūsu mērķis var būt jebkas, sākot no zīmola atpazīstamības veidošanas līdz ieinteresētās auditorijas paplašināšanai vai pārdošanas organizēšanai. Tiklīdz zināsit, kādi ir jūsu mērķi, būs daudz vieglāk pieņemt lēmumus par jūsu podkāstiem.
Ja neesat pārliecināts, kādiem ir jābūt jūsu mērķiem, veltiet nedaudz laika, lai tos apsvērtu un pierakstītu dažas idejas. Tiklīdz jums ir iespējamo mērķu saraksts, varat sākt to sašaurināt līdz vienam vai diviem jums svarīgākajiem mērķiem.
Nosakiet konkrētu tēmu vai interešu jomu, uz kuru koncentrēsities savā podkāstā.
Nišas izvēle dod skaidru mērķi un virzienu. Tā arī padara ticamāku iespēju, ka jums izdosies izveidot spēcīgu un lojālu auditoriju.
Jūsu nišai nav jābūt pārmērīgi specifiskai, taču tai vajadzētu būt pietiekami koncentrētai, lai jūs varētu viegli runāt par ar to saistītām tēmām. Izvēloties nišu, padomājiet par to, kas jūs aizrauj, kādas zināšanas jums ir un par ko mērķauditorijai būtu interesanti dzirdēt.
Izdomājiet, ko vēlaties redzēt kā savu ideālo podkāsta klausītāju, kas ir jūsu mērķauditorija un kāda varētu būt jūsu nākotnes auditorija.
Mērķauditorijas noteikšana palīdzēs jums izlemt, kuras tēmas apskatīt, kāds ir jūsu raidījuma formāts un kā jūs pozicionējat savu podkāstu. Ir vērts padomāt arī par to, kas ir jūsu ideālais klausītājs, nosakot mērķus, kurus vēlaties sasniegt, tāpēc tam vajadzētu iet roku rokā ar pirmo soli.
Mērķauditorijas izpēte nozīmē sociālo mediju platformu, Google Analytics un aptauju izmantošanu. Ja neesat pārliecināts, ar ko sākt, sākiet ar pārdomām par to, kurus klausītājus vēlaties sasniegt ar savu podkāstu un par ko tie varētu interesēties.
Izlemiet, kur uzturēsiet savu podkāstu. Izvēlieties no dažādām pieejamajām uzturēšanas platformām.
Podkāsta uzturēšanas platforma ir vieta, kur tiks glabāti un izplatīti jūsu audio faili. Tāpēc ir ļoti svarīgi izvēlēties uzticamu uzturētāju, kas var nodrošināt jums nepieciešamās funkcijas un atbalstu.
Ir daudz dažādu podkāstu uzturēsanas platformu un podkāstu aģentūru, tāpēc veiciet izpēti, lai atrastu jums vispiemērotāko. Salīdzinot uzturēšanas pakalpojuma sniedzējus, ņemiet vērā tādus faktorus kā cena, funkcijas, lietošanas ērtums un klientu atbalsts.
Noskaidrojiet, kas ir nepieciešams, lai ierakstītu jūsu podkāsta epizodes un kur varētu atrast un iegādāties šo aprīkojumu.
Lai izveidotu augstas kvalitātes audioierakstus, ir jāiegulda vienkāršākajā podkāsta aprīkojumā. Tam nav jābūt dārgam, bet ir vērts apsvērt, kas ir vajadzīgs, lai uzsāktu.
Apsveriet, kāda veida mikrofons jums ir nepieciešams un vai vēlaties vai nevēlaties ieguldīt papildu programmatūrā šajā stadijā vai tikai vēlāk, kad kļūstat par pieredzējušu podkāsteri. Ieteicams padomāt arī par to, kur taisāties glabāt sava podkāsta ierakstus un kā tos rediģēt.
Pirms sākat ierakstīšanu, pārbaudiet, vai viss ir iestatīts un darbojas pareizi.
Šis solis palīdzēs izvairīties no tehniskām problēmām. Tas arī sniedz iespēju iepazīties ar podkāsta platformu un pārliecināties, ka viss notiek vienmērīgi.
Sagatavojiet testa epizodi un augšupielādējiet to izvēlētajā uzturēšanas platformā, pēc tam noklausieties šo ierakstu, lai pārbaudītu skaņas kvalitāti un identificētu radušās problēmas. Varat arī palūgt kādam draugam vai ģimenes loceklim noklausīties epizodi un sniegt jums savu atsauksmi.
Sagatavojieties pirmajam ierakstam, sastādot aptuvenu scenāriju un izveidojot sarakstu ar jautājumiem, ko varētu uzdot ikvienam, kas jums pievienotos šovā.
Šādi rīkojoties, varēsit sekot līdzi tam, lai jūsu epizodes būtu labi strukturētas un plūstu vienmērīgi. Jautājumu sagatavošana iepriekš ir labs plānošanas veids, ja aicināsiet viesus uz savu šovu.
Sāciet ar to podcast tēmu ideju prāta vētru, kuras vēlētos iekļaut savā pirmajā epizodē. Tiklīdz jums jau ir dažas idejas, pārvērtiet tās detalizētākā struktūrā. Neaizmirstiet atstāt kādu vietu spontānumam un diskusijai.
Ja plānojat iztaujāt šova viesus, iepazīstieties ar potenciālajiem intervējamajiem un norunājiet sarunai piemērotu laiku.
Dažu viesu iztaujāšana nodrošinās jūs ar pietiekamuz materiālu epizodei. Ja ieplānosit laiku un datumu, kas ir piemērots visām pusēm, tad, mēģinot sazināties ar intervējamajiem, jums nebūs nekādu problēmu.
Padomājiet, ko jūs vēlētos intervēt un kāpēc. Tiklīdz jums ir padomā daži cilvēki, sazinieties ar viņiem pa e-pastu vai sociālajos medijos un piedāvājiet laiku sarunai. Vienmēr cieniet otra laiku un centieties būt pēc iespējas elastīgāks.
Tagad, kad sagatavošanās ir beigusies, ir pienācis laiks izveidot savu pirmo podkāsta epizodi.
Šis ir brīdis, ko esat ilgi gaidījis – laiks dalīties savā kaislībā ar pasauli. Pirmās epizodes ierakstīšana palīdzēs pārvarēt stresu un ļaus sajust, kā tas ir – kļūt par podkāsta autoru.
Uzstādiet ieraksta aprīkojumu klusā telpā un pārbaudiet, vai jums ir viss nepieciešamais. Izslēdziet tālruņa paziņojumus, veiciet skaņas pārbaudi (audioierakstu), pārbaudiet austiņas un mikrofona darbību, atvēriet ierakstīšanas programmatūru, nospiediet ierakstīšanas pogu un saglabājiet audio failus.
Ja veicat podkāsta interviju, jums vajadzētu likt viesim izpildīt šīs pašas iepriekš minētās sagatavošanas darbības un pēc tam atvērt videokonferences programmatūru, lai tiem piezvanītu.
Tiklīdz esat ierakstījis savu epizodi, ir pienācis laiks to noslīpēt.
Pēcapstrāde palīdzēs izdzēst visas kļūdas, noņemt mulsinošās pauzes un pārliecināties, ka epizode rit vienmērīgi. Tā ir arī laba iespēja jūsu podkāstam pievienot ievadmūziku vai skaņas efektus.
Ņemiet ierakstus un atveriet rediģēšanas programmatūru, importējiet audio failu, noņemiet visas nevajadzīgās sadaļas, pievienojiet podkāsta ievadmūziku/skaņas efektus (ja vēlaties) un pēc tam eksportējiet jauno failu jūsu izvēlētajā formātā (piemēram, mp3).
Pēdējais solis ir pārbaudīt, vai pirmā epizode ir pieejama, noklausoties to dažādos podkāstu katalogos.
Iekļaujot jūsu šovu populāros katalogos, varēsit sasniegt jaunu potenciālo klausītāju mērķauditoriju, jo lietotāji varēs atrast jūsu podkāstu, ja meklēs pēc saistītajiem atslēgvārdiem.
Viss process atšķiras atkarībā no konkrētā podkāstu kataloga, bet, vispārīgi runājot, jums ir jānorāda šova nosaukums, podkāsta apraksts, RSS podkāsta plūsmas URL, titulattēls un kategorija.
Pēdējais solis ir sākt reklamēt jūsu podkāstu, lai cilvēki varētu to atrast un noklausīties.
Ja vēlaties, lai cilvēki klausītos jūsu raidījumu un podkāsta palaišana būtu veiksmīga, jums viņiem jādara zināms, ka tas pastāv. Jūsu podkāsta mārketings ir labākais veids, kā radīt sapratni un ieinteresēt cilvēkus par to, ko jūs piedāvājat.
Dažas populārākās no metodēm saistītas ar sociālo mediju izmantošanu, piemēram, daloties ar katru jūsu epizodi savā kontā un veidojot īpašu lapu jūsu šovam, sazinoties ar influenceriem vai nosūtot viespublikācijas. Tālāk nāk emuāru veidošana, rakstot sinoptisko vai šova citātu stilu ar izcēlumiem, nosūtot paziņojumu presei, lai informētu medijus par jūsu jauno pārraidi, kā arī reklāma gan tiešsaistē (Facebook reklāmas, Google AdWords), gan bezsaistē (sponsori, izstādes).
Padoms! Izmantojiet LiveAgent sociālo mediju atbalsta programmatūru un tās uzlaboto automatizāciju, lai vienkāršotu saziņu ar sociālajiem medijiem. Varat apvienot visus kanālus un optimizēt veidu, kādā atbildat uz jautājumiem. Ikviena privātā ziņa nonāks vienotā iesūtnē. Noderīgi, vai ne?
Lai novērtētu sava šova panākumus, ir lietderīgi jau podkāsta kontrolsaraksta pirmajā solī nospraust mērķi un balstoties uz tā noteikt panākumu mērauklu. Pēc tam varat sekot metrikai tālāk norādītajās kategorijās, ja tās saistītas ar jūsu mērķiem, un izdarīt būtiskos secinājumus.
Šī ir visvienkāršākā metrika, kurai sekot, jo tas ir vienkāršs skaitlis, kas laika gaitā pieaug (vai samazinās). Abonentu skaits ir redzams lielākajā daļā podkāstu katalogu, kā arī jūsu podkāsta uzturēšanas platformā.
Lejupielādes reižu skaitu arī var skatīt lielākajā daļā podkāstu katalogu vai jūsu podkāsta uzturēšanas platformā. Šis skaitlis dos priekšstatu par to, cik daudz cilvēku klausās jūsu epizodēs.
To jauno saišu skaits, kas norāda uz jūsu mājaslapu vai emuāru, ir vēl viena laba izsekojama metrika. Varat izmantot tādu rīku, kā, piemēram, Ahrefs, lai uzzinātu, cik daudz jaunu domēnu saišu norāda uz jūsu vietni.
Lai sekotu tam, cik bieži lietotāji runā par jūsu podkāstu, varat iestatīt Google Alert savam šova nosaukumam. Šādi jūs saņemsit paziņojumu katrureiz, kad kāds pieminēs jūsu podkāstu tiešsaistē.
Ja jūsu šovam ir mājaslapa vai emuārs, varat uzraudzīt, cik apmeklētāju no podkāsta epizodes atnāk uz jūsu vietni. Šī metrika sniegs jums priekšstatu par to, cik efektīvas ir jūsu mārketinga stratēģijas, virzot datplūsmu atpakaļ uz jūsu vietni.
Ja jūsu Podcast apraidei ir noteikts mērķis (piemēram, interesentu radīšana vai pārdošana), ieteicams sekot savu klausītāju reklāmguvumu līmenim. Šī metrika nosaka, cik cilvēku pēc jūsu epizožu noklausīšanās veic vēlamās darbības.
Turklāt vēl viens labs panākumu rādītājs ir to vērtējumu līmenis un atsauksmju skaits, ko iegūstat podkāsta katalogos. Šī atsauksme var palīdzēt saprast, kas cilvēkiem patīk (un nepatīk) jūsu šovā, lai jūs varētu veikt nepieciešamos uzlabojumus.
Vispirms izlemiet, kuru no dažādajiem podkāstu veidiem vēlaties izveidot un kāds formāts būtu vispiemērotākais šāda veida saturam. Otrkārt, pārliecinieties, ka jūsu šovam ir kāds skanīgs nosaukums. Pēc tam atrodiet uzturēšanas platformu, kur zināt, ka lietotāji varēs abonēt un lejupielādēt jūsu epizodes. Pēc tam ieguldiet augstas kvalitātes audio iekārtās un rediģēšanas rīkos, lai nodrošinātu, ka podkāstu atskaņojums skan profesionāli. Visbeidzot, identificējiet robu tirgū, ko var aizpildīt jūsu podkāsts, tā, lai tas izceltos starp pārējiem, un tad jūs zināsiet, ka tam ir izredzes gūt panākumus.
Ja jau no paša sākuma jums ir klausītāju loks, kas interesējas par to, kas jums sakāms, un tas var būt liels atspaids, ja esat iesācējs podkāstu jomā. Tomēr, varat uzsākt podkāstu apraidi arī bez savas auditorijas. Var gadīties, ka jums būs jāpiestrādā mazliet vairāk, līdz cilvēki jums pievērsīs uzmanību. Ja jums nav jau esošas klausītāju bāzes, ko izmantot, mēģiniet dot ziņu draugiem, ģimenei un citiem potenciālajiem klausītājiem, izmantojot sociālos medijus vai tiešsaistes forumus, lai informētu viņus par savu savu programmu.
Uz šo jautājumu nav vienas uzniversālas atbildes, jo optimālais podkāstu izlaišanas biežums var atšķirties atkarībā no apskatītās tēmas, auditorijas, kuru jūs cerat sasniegt, un citiem faktoriem. Tomēr labi drošs plāns ir izlaist jaunu epizodi vismaz reizi nedēļā, ja ne biežāk. Tādējādi jūsu klausītāji tiks iesaistīti un atgriezīsies, lai saņemtu plašāku saturu
Tas atšķirsies atkarībā no tā, kāda veida saturu vēlaties veidot. Galu galā ir svarīgi eksperimentēt un atrast to, kas vislabāk noder jums un jūsu auditorijai. Daži no populārākajiem formātiem ir intervijas, solo šovus, apaļā galda diskusijas un kopīgi vadītu podkāstu epizodes.
Tas ir atkarīgs no mērķauditorijas, bet pamatdoma ir tāda, ka jāizvēlas savai auditorijai atbilstoša un interesanta tēma. Tad jums ir jāražo augstas kvalitātes podkāsta saturs, kas palīdzēs viņiem mācīties un augt.
Etsy veikala atvēršanas kontrolsaraksts
Atveriet veiksmīgu Etsy veikalu ar mūsu detalizēto kontrolsarakstu! Uzziniet, kā izvēlēties veikala nosaukumu, uzlabot produktu fotoattēlus un efektīvi reklamēt savus produktus. Pārvariet mārketinga izaicinājumus un palieliniet savu pārdošanu ar mūsu noderīgajiem padomiem. Sāciet savu Etsy ceļu kā profesionālis jau šodien!
Pirmreizējā zvana kontrolsaraksts
Kā noslēgt vairāk darījumu, runājot ar savām perspektīvajiem klientiem? Mūsu pirmreizējā zvana kontrolsaraksts palīdzēs jums maksimāli palielināt pārdošanas apjomus.
Visaptverošs zvanu centra kontrolsaraksts
Esat ieinteresēts izveidot zvanu centru, bet jums nav ne jausmas, ar ko sākt? Mēs esam izveidojuši zvanu centra kontrolsarakstu, kas palīdz to paveikt.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team