Pirmreizējā zvana kontrolsaraksts piedāvā vadlīnijas veiksmīgai darījuma noslēgšanai, uzsverot jautājumu uzdošanas, aktīvas klausīšanās un attiecību veidošanas nozīmi. Tas ietver zvana plānošanu, pircēja izvērtēšanu un SPIN modeļa izmantošanu.
Kā veikt veiksmīgu pirmreizējo zvanu? Kas būtu jāiekļauj? Ar ko sākt? Tie visi ir svarīgi jautājumi, kas jāuzdod, veicot darbu rūpīgi.
Mēs esam sagatavojuši sarakstu ar atzīmēm, kas jāveic, lai nodrošinātu panākumus. Lai uzzinātu vairāk, izlasiet.
Pirmreizējā zvana kontrolsaraksts ir tematu saraksts, kas ir jāaizpilda pārdošanas procesā pirms pirmreizējā zvana, tā laikā un pēc tā.
Tas ietver tādus uzdevumus kā gatavošanās zvanam, iepriekšēja informācijas apkopošana, piezīmju veikšana sarunas laikā un sekojoša saziņa pēc tam.
Izmantojot kontrolsarakstu, varat pārliecināties, ka, izvēloties potenciālo pircēju, jūs neko nepalaižat garām un maksimāli izmantojat savu laiku.
Sekojot šim kontrolsarakstam, sadarbības laikā ar perspektīvo pircēju jūs būsiet labi organizēts un efektīvs. Pateicoties tam, varēsiet mazāk laika veltīt gatavojoties un vairāk – pārdošanas procesam.
Nepalaidiet garām svarīgu informāciju, kas var būt saistīta ar zvanu.
Tie ir cilvēki, kuri parasti veic pirmreizējos zvanus perspektīvajiem klientiem, tāpēc viņiem jābūt gataviem gūt labākos rezultātus ikvienas sarunas laikā.
Laika pārvaldīšana ir ļoti svarīga, ja esat atbildīgs par cilvēku grupu, kas zvana perspektīvajiem klientiem. Šis kontrolsaraksts ļauj pārdošanas vadītājiem efektīvi pielietot pārdošanas taktiku un sasniegt savus biznesa mērķus.
Pārdošanas pārstāvji arī var izmantot pirmreizējo zvanu kontrolsarakstu savā labā . Sagatavojoties katram zvanam un zinot, ko no viņiem sagaida, viņi varēs pievērsties pārdošanai, nevis sarunas organizēšanai.
Pirms veikt pirmreizējo zvanu, jums jāzina, kas būs tālruņa otrā galā un kāda veida informācija viņiem ir pieejama.
Vispirms ir svarīgi, lai būtu priekšstats par to, kas ir klients un ko viņš sagaida no apkalpošanas.
Turklāt zvana darba kārtība palīdzēs jums koncentrēties un nodrošināt visu svarīgo tēmu izskatīšanu. Visbeidzot, iepriekš apkopojot informāciju, varēsiet pavadīt vairāk laika sarunā, uzdodot jautājumus par pārdošanu un iepazīstot potenciālo klientu.
Pirms uzsākt jaunu pārdošanas procesu ar potenciālo klientu, pārliecinieties, ka jūsu kontaktu saraksts ir atjaunināts.
Pārbaudiet, vai potenciālā klienta mājaslapā vai sociālo mediju lapās nav pievienota kāda jauna informācija, lai sarunas laikā varētu uzdot atbilstošus jautājumus.
Visbeidzot, apsveriet iespēju lūgt scenāriju rakstītājam izveidot darba kārtību jūsu pirmreizējajiem zvaniem.
Kad esat izplānojis zvanu, ir pienācis laiks kvalificēt potenciālo pircēju. Tas nozīmē noteikšanu, vai viņš ir piemērots jūsu piedāvājumam, un lēmuma pieņemšanu par turpmākajām darbībām pēc klienta pirmreizējās saskarsmes procesa pabeigšanas.
Tā ļauj koncentrēties uz tiem, kas ir piemēroti jūsu produktam vai pakalpojumam. Tas ietaupa gan jūsu, gan potenciālā klienta laiku un enerģiju, jo nevienam no jums nebūs jāapspriež kaut kas neatbilstošs.
Labākais veids, kā kvalificēt pircēju, ir uzdot jautājumus, kas palīdzēs izprast pircēja vajadzības un to, vai jūsu produkts vai pakalpojums var tās apmierināt. Daži no jautājumiem, ko varat uzdot, ir:
Tiklīdz esat kvalificējis savu pircēju, ir pienācis laiks noteikt viņa vajadzības. Jums ir jānosaka, ar kādām problēmām viņš pašlaik saskaras, un jāatrod viņam vispiemērotākie risinājumi.
Tas nodrošina, ka saprotat potenciālā klienta vajadzības. Pēc diagnostikas jūs varat piedāvāt tādu risinājumu, kas atbilst viņu biznesa izaicinājumam.
Turklāt, precīzi zinot, ko klients meklē, varat efektīvi pozicionēt savu produktu vai pakalpojumu. Jautājot par viņa vajadzībām, varat iegūt labāku ieskatu un noteikt, kas darbosies un kas ne.
Uzdodiet jautājumus, kas palīdzēs izprast izaicinājumus, ar kurām saskaras pircējs, un to, kā jūsu produkts vai pakalpojums var palīdzēt viņam tos pārvarēt.
Jo precīzāki ir jautājumi, jo labāk varēsit izprast potenciālā klienta vajadzības.
SPIN modelis ir pārdošanas paņēmiens, ko var izmantot, lai noteiktu potenciālā pircēja pirkšanas stāvokli un palīdzētu noslēgt vairāk darījumu. Tas apzīmē (S)ituāciju, (P)roblēmu, (I)etekmi un N(epieciešamību).
Tas ļauj identificēt potenciālopircēju atslēginformāciju un to, kā viņi pašlaik reaģē uz pārdevējiem.
Ja pircēja statuss neatbilst jūsu priekšstatam, jums ir jānoskaidro iemesls, lai varētu atrisināt visas problēmas, pirms turpināt darbu.
SPIN modelis darbojas vislabāk, ja uzdodat jautājumus, kas palīdz saprast, kā jūsu potenciālais pircējs reaģē un kāda informācija viņam ir nepieciešama. Tas ļauj ātri pielāgoties un rast efektīvāku pieeju.
Izpētiet savu potenciālā pircēja uzņēmumu un uzziniet par viņu uzņēmējdarbības izaicinājumiem.
Ieteicams jau laikus izveidot jautājumu sarakstu. Tas ļauj jums būt gatavākam uzdot atbilstošus jautājumus, runājot ar potenciālo pircēju.
Sastādiet anketu, lai izprastu pircēja vajadzības.
Šāda veida jautājumu uzdošana var būt sarežģīta, tāpēc ir svarīgi iepriekš zināt, kāda veida informāciju meklējat.
Pārdošanas procesa laikā zvana ilgums nosaka laiku, kas jums nepieciešams ar potenciālajiem klientiem, lai uzzinātu viņu vajadzības.
Tas ir svarīgi efektīvai laika izmantošanai. Tas palīdz noteikt, kas zvana laikā jāapspriež. Turklāt tas sniedz potenciālajam pircējam laika izpratni, lai viņš ieplānotu jūsu zvanu savā grafikā.
Zvana ilguma noteikšana ļauj arī plānot pārdošanas piedāvājumu. Jums ir jāpārliecinās, ka varat noteiktajā laikā atbildēt uz visiem pircēja jautājumiem un bažām.
Labākais veids, kā noteikt zvana ilgumu, ir noskaidrot, kad potenciālais klients ir pieejams un kādi ir viņam vēlamie zvana laiki.
Pārdošanas jomā zvana skripts ir ceļvedis, kurā ir izklāstīts, kas jums jāsaka un kad. Šie skripti ir balstīti uz labāko paņēmienu noteikumiem, un tāpēc tie ļauj aģentiem vienmēr nodrošināt vislabāko klientu apkalpošanu.
Zvanu skripts ļauj labāk sagatavoties pirmreizējajiem zvaniem, jo tie uzsver to, kas ir jāsaka noteiktos momentos.
Jums nebūs jāuztraucas par to, ko teikt tālāk, un varat koncentrēties uz potenciālā klienta vajadzībām.
Lasiet to vārdu pa vārdam, lai varētu koncentrēties uz sarunu. Atkāpjoties no scenārija, saruna var novirzīties no tēmas un neļaut jums uzzināt par potenciālā pircēja vajadzībām.
Izmantojot rīkus, varat optimizēt zvanu darbplūsmu un padarīt pārdošanas procesu efektīvāku. Rīki arī atvieglos jūsu darbu, ļaujot koncentrēties uz potenciālā pircēja vajadzībām.
Tas ļauj pierakstīt visu nepieciešamo informāciju un piezīmes, lai vēlāk, veicot turpmākas darbības, varētu tos izmantot.
Tas arī atvieglo metriku kontroli, datu analīzi un modeļu noteikšanu pārdošanas procesā. Rīki ir ļoti svarīgi zvanu darbplūsmu izveidošanai, jo tie ļauj automatizēt noteiktus uzdevumus, kas parasti aizņemtu laiku zvanīšanas brīdī.
Tas ietver tādas procedūras kā zvanu ierakstīšana vai papildu e-pastu sūtīšana.
Izlemiet, kuri rīki jums darbosies vislabāk, un pēc tam integrējiet tos savos procesos.
LiveAgent ir viena no dabiskajām izvēlēm, jo tā integrējas lielākajā daļā CRM un ir lielisks veids, kā pārvaldīt klientu atbalstu.
Noteiktā pirkšanas procesa posmā jūsu klienti piedzīvo dažādus vājos punktus. Tos identificējot, jūs varat sniegt atbildes un risinājumus šīm problēmām.
Šis process ļauj klientiem justies ērtāk un sniedz iespēju jūsu aģentiem iegūt viņu uzticību.
Lai labāk izprastu, ko klienti meklē un kā tas atbilst jūsu produktu/pakalpojumu piedāvājumam.
Labākais veids ir turpināt iepriekšējās sarunas, jautāt, kur viņi atrodas pirkšanas procesā, un pēc tam attiecīgi pielāgot savus jautājumus.
Jums ir arī jābūt gatavam uzdot vienu un to pašu jautājumu dažādos veidos, lai varētu saņemt dažādas atbildes. Noteikti uzdodiet atvērtos jautājumus.
Izvairieties no “jā vai nē” jautājumiem, jo tie var sniegt jums maz informācijas. Šajā posmā ir ieteicams izmantot arī testēšanas jautājumus.
Ieplānojot tikšanos ar potenciālo klientu, ir svarīgi apsvērt abām pusēm piemērotāko laiku un vietu. Tas palīdzēs izvairīties no pārplānošanas vai atcelšanas.
Tas parāda, ka cienat otra laiku, un padara sarunas produktīvākas. Jūs arī varēsit efektīvāk pārvaldīt savu grafiku un maksimāli izmantot laiku, kas jums atvēlēts, lai tiktos ar potenciālajiem klientiem.
Atvēlot laiku un pūles, lai noliktu tikšanos, jūs veidosiet uzticības un cieņas pilnas attiecības ar jūsu potenciālo pircēju, kas jums ļoti palīdzēs,kad pienāks laiks noslēgt darījumu.
Norunājot pārdošanas tikšanos, ir svarīgi paturēt prātā, ka cilvēki bieži vien vispirms saka nē, jo trūkst laika vai nejūtas atbilstoši jūsu prasībām, tāpēc ir svarīgi būt neatlaidīgiem.
Ja kāda persona nevar ierasties, pārliecinieties, vai viņa vietā nevar ierasties kāds cits.
Laika ziņā darba dienu agri rīti vai vēlākas pēcpusdienas darbojas labi, jo tad cilvēki parasti ir mazāk aizņemti. Jāizvairās no tikšanām piektdienās, jo piektdienas parasti tiek uzskatītas par nedēļas beigām. Labākā vieta priekš tikšanās būs atkarīga no jūsu potenciālā pircēja, taču parasti derēs birojs vai kafejnīca.
Turpmākā saziņa ar potenciālajiem pircējiem ir būtiska pārdošanas procesa daļa, taču var rasties grūtības saprast, ko un kad teikt.
Ja iepriekš plānojat turpmāko saziņu, jums ir laiks pienācīgi sagatavoties katrai sarunai. Tas arī parāda jūsu apņemšanos veikt darījumus ar pircēju.
Tā rezultātā jūs varat efektīvāk pārvaldīt savu grafiku un maksimāli izmantot visas gaidāmās iespējas.
Labākais veids ir 24 stundu laikā pēc zvana nosūtīt e-pastu ar konkrētiem jautājumiem vai pieprasījumiem. Tie var būt jautājumi problēmām, ar kurām saskaras viņu bizness (ja tas vēl nav apspriests zvana laikā) un viņu pieejamība nākošajai tikšanās reizei.
Pēc tam 48 stundu laikā nosūtiet vēl vienu e-pastu, lūdzot ieplānot laiku jūsu nākamajai sarunai.
Kad esat norunājis pārdošanas tikšanos un turpmāko saziņu ar savu potenciālo pircēju, ir pienācis laiks pabeigt lēmuma pieņemšanas procesu un noslēgt darījumu. Sākotnēji tas var šķist sarežģīti, taču, izmantojot pareizos paņēmienus, tas kļūst vieglāk.
Noslēdzot darījumu, jūs varat pāriet uz nākamo posmu un veikt pārdošanu. Tas arī palielina jūsu izredzes, ka pircējs atgriezīsies pie jums nākotnē. Turklāt tas vairo jūsu kā pārdevēja pārliecību un parāda jūsu progresu laika gaitā.
Jautājiet potenciālajam klientam, vai viņi ir ieinteresēti jūsu piedāvātajā produktā vai pakalpojumā. Izskaidrojiet, kā tas viņiem var palīdzēt, pajautājiet par jebkādām bažām utt.
Jums vajadzētu arī mēģināt piešķirt atlaidi kā stimulu. Ja viņi joprojām nav izšķīrušies par pirkumu, pajautājiet viņiem, vai viņi nezina kādu citu, kuru varētu interesēt jūsu piedāvājums.
Uzdodiet pirmreizējā zvana jautājumus, lai izprastu pircēja vajadzības un sāpīgos momentus. Sadraudzējieties ar pircēju, izrādiet empātiju un sapratni.
Plānojiet turpmāko pārdošanas tikšanos, pamatojoties uz sarunas laikā apspriesto. Tas ļauj pārliecināties, ka abas puses ir ieinteresētas kopā virzīties uz priekšu pirms jebkādu turpmāku saistību uzņemšanās.
Šis solis ir patiešām svarīgs. Jūs varat turpināt runāt, bet to nesauc par pārdošanu. Atcerieties, ka pircējam vajadzētu būtiski iesaistīties sarunās, jo tā ir divvirzienu sadarbība.
Un noteikti uzdodiet pareizos jautājumus. Uzdodot atklātākus, neuzvedinošus jautājumus, jūs varat iegūt svarīgu informāciju par to, kas klientam vajadzīgs un kur jūs varētu tam palīdzēt.
Vislabākie pirmreizējā zvana jautājumi ir tie, uz kuriem jāatbild ar gariem komentāriem. Tas nozīmē, ka tiem būtu jāiet plašumā un dziļumā, lai jums būtu vieta, kur “rakt” tālāk, ja nepieciešams.
Ja jūsu potenciālais pircējs ir pārāk kluss jūsu sarunas laikā vai kad uzdodat viņam jautājumus, tas nav nekas slikts. Pārāk daudz cilvēku ir pārliecināti, ka klusums ir nepatīkams. Tomēr tas var nozīmēt, ka pircējs apstrādā informāciju, ko sniedzat, un domā par to, kā vislabāk izmantot produktu/pakalpojumu vai kā atbildēt uz jūsu priekšlikumu.
Ir ļoti svarīgi turpināt uzdot jautājumus, līdz sajūtat, ka pilnībā izpotat viņa vajadzības. Šādi rīkojoties, jūs zināsit, ka jūsu piedāvātais produkts vai pakalpojums tiešām atbilst viņu vajadzībām, un, pats svarīgākais, – arī viņi to zinās.
Jūs varat izmantot pozitīvu atvadīšanos, ne tikai lai apliecinātu savam potenciālajam pircējam, ka vēl ir laiks rīkoties, bet arī lai parādītu savu pārliecību par savu piedāvājumu. Labs atvadīšanās veids būtu, piemēram, “ar nepacietību gaidu mūsu nākamo tikšanos”.
Pirmreizējā zvana jautājumi var būt diezgan sarežģīta procesa daļa, jo jūs vēlaties pārliecināties, ka jūs uzdodat pareizos jautājumus, kas jums sniegs visplašāko informāciju. Jautājumi ir īpaši jāpielāgo katram perspektīvajam pircējam.
Šīs ir tikai dažas idejas, un ir atkarīgs arī no tā, ko jūs pārdodat, bet uzzināt vairāk par sava potenciālā pircēja biznesu ir būtiska pirmreizējā zvana procesa sastāvdaļa. To nedarot, jūs pārdodat “uz aklo” un tas ir tiešs ceļš uz katastrofu.
Lai iegūtu nepieciešamo informāciju, pārdevējiem ir jāuzdod pareizie jautājumi īstajā laikā. Un pirmreizējie zvani ir tie,kas palīdzēs jums iegūt šo informāciju.
Kādi ir jūsu lielākie izaicinājumi šobrīd? Uzdodiet šo jautājumu, līdz jūs patiesi saprotat, ar ko viņi saskaras un kā jūs varat palīdzēt viņiem pārvarēt šos šķēršļus. Turklāt tas sniegs priekšstatu par to, vai viņiem produkts/pakalpojums ir nepieciešams un vai tas ir potenciāli piemērots.
Padomi labam pirmreizējams zvanam:
Pārdošanas zvana kontrolsaraksts
Discover the ultimate Sales Call Checklist to turn cold calls into warm leads and close more deals. Learn how to effectively plan, engage, and handle objections with essential steps for every phase of the conversation. Enhance your sales success and client interactions today!
Galvenās lapas kontrolsaraksts
Satura stratēģijā iekļaujiet mūsu galvenās lapas kontrolsarakstu, lai palielinātu reklāmguvumu skaitu un iegūtu vairāk klientu. Viegli pielietojams, punktu pa punktam.
Visaptverošs zvanu centra kontrolsaraksts
Esat ieinteresēts izveidot zvanu centru, bet jums nav ne jausmas, ar ko sākt? Mēs esam izveidojuši zvanu centra kontrolsarakstu, kas palīdz to paveikt.
Jauna darba uzsākšanas kontrolsaraksts
Šis ir visaptverošs jauna darba uzsākšanas kontrolsaraksts. Sāciet jauno darbu ar blīkšķi jau pašā sākumā.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team