Klientu uzticamības pārbaudes kontrolsaraksts palīdz uzņēmumiem pārbaudīt klientu identitāti un riskus, novēršot finansiālos zaudējumus un nodrošinot atbilstību AML noteikumiem. Tas ietver drošības pasākumus un klientu uzraudzību.
Klientu uzticamības pārbaudes kontrolsaraksts ir jebkuras uzņēmuma atbilstības programmas būtiska daļa. Šis dokuments palīdz uzņēmumiem noteikt un novērtēt risku, kas saistīts ar klientiem. Lai mazinātu šos iespējamos apdraudējumus, uzņēmumiem ir jāapkopo informācija par saviem klientiem un jāveic pasākumi, lai to pārbaudītu. Šajā rakstā mēs apspriedīsim klientu uzticamības pārbaudes kontrolsaraksta galvenos komponentus un sniegsim piemērus, kā veikt katru šo soli.
Klientu uzticamības pārbaudes izpilde ir būtisks process jebkurai organizācijai vai finanšu iestādei. Sagatavojot dokumentu, kurā izklāstīti nepieciešamie pasākumi, kas jāveic uzņēmumiem, tie nodrošina savu juridisko un regulatīvo pienākumu izpildi. Turklāt klientu uzticamības pārbaudes atbilstības kontrolsaraksts var palīdzēt uzņēmumiem noteikt un novērtēt iespējamos riskus, kas var rasties, sadarbojoties ar dažiem klientiem. Izdarot visu nepieciešamo, lai mazinātu šos riskus, uzņēmumi un finanšu iestādes var pasargāt sevi no iespējamiem finansiāliem zaudējumiem.
Viņi visi var izmantot klienta uzticamības pārbaudes kontrolsarakstu, kas palīdzēs izvairīties no juridiskajām vai finansiālajām problēmām, kas var rasties, ja viņi neveic pienācīgu klientu pārbaudi. Sekojot kontrolsaraksta soļiem, viņi var būt pārliecināti, ka veic nepieciešamos piesardzības pasākumus, lai izvairītos no iespējamām problēmām.
Noteikumi par nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas apkarošanu (AML) paredz, ka uzņēmumiem jāveic papildu pasākumi, lai novērstu noziedzīgo darbību finansēšanu. Daļa no šīm normatīvajām prasībām ietver klienta uzticamības pārbaudes veikšanu. Tā kā uzņēmumiem ir šis kontrolsaraksts, tie var nodrošināt pastāvīgu atbilstību AML noteikumiem.
Šāds dokuments var palīdzēt uzņēmumiem noteikt un novērtēt iespējamos draudus, ko rada viņu klienti. Veicot pasākumus, lai mazinātu šos riskus, uzņēmumi var pasargāt sevi no finanšu zaudējumiem, kas var rasties to rezultātā.
Pārbaudiet savu tīklu un sistēmu drošību un pārliecinieties, vai jūsu darbinieki ir apmācīti par datu drošības paraugpraksi.
Lai pasargātu savu uzņēmumu no iespējamiem finansiāliem zaudējumiem, kas var rasties, ja tiek nozagta kāda no jūsu klientu identitātēm. Turklāt, ja jūsu sistēmas tiek uzlauztas, regulatori var piemērot lielas soda naudas.
Vispirms ir jāievieš iekšējā kontrole un datu drošības noteikumi, kuros izklāstīti pamatoti pasākumi, kas jāveic, lai aizsargātu tīklus un sistēmas. Pēc tam pārbaudiet, vai visi jūsu darbinieki ir apmācīti par datu drošības paraugpraksi, piemēram, nedalīties ar parolēm un nelejupielādēt failus, kas nav no uzticamiem avotiem.
Apkopojiet un pārliecinieties par savu klientu vārdiem, adresēm, dzimšanas datumiem un citu identifikācijas informāciju.
Tas palīdz pārliecināties, ka tiek veikti saprātīgi pasākumi, lai noskaidrotu, ka klienti ir tie, par kuriem uzdodas. Tādējādi tas palīdzēs novērst identitātes zādzības un krāpšanu, kā arī ievērot AML noteikumus.
Apkopojiet viņu informāciju, izmantojot tiešsaistes formu vai klientu (KYC) anketu, un pārbaudiet, vai tā atbilst jūsu reģistriem. Pēc tam apstipriniet, ka dati ir pareizi, saņemot viņu personu apliecinošu dokumentu kopijas, piemēram, pases vai autovadītāja apliecības kopijas.
Meklējiet savu klientu vārdus sankciju sarakstos, lai nodrošinātu, ka jūs neveicat darījumus ar aizliegtām personām vai organizācijām.
Ja jūs sadarbojaties ar kādu, kam piemēro sankcijas, jums var tikt uzliktas lielas soda naudas vai pat piemērots ieslodzījums. Līdz ar to jums ir jāpārbauda sankciju saraksti, pirms sākt darījumus.
Visbiežāk to dara, meklējot klientu vārdus oficiālajos sankciju sarakstos. Šos sarakstus parasti uztur valdības aģentūras, tiesībsargājošās vai finanšu iestādes, un tas nozīmē, ka tie satur precīzu un atjauninātu informāciju.
Pēc tam, kad esat apkopojis un pārbaudījis informāciju par klientu, ir jānovērtē klienta riska profils.
Novērtējot, cik liela ir iespējamība veikt krāpšanu un vai pastāv kādi naudas atmazgāšanas riski, varat noteikt uzticamības pārbaudes līmeni, kas nepieciešams katram klienta tipam. Piemēram, augsta riska klientu tipiem būs jāveic stingrākas pārbaudes nekā zema riska klientu tipiem.
Jūs varat novērtēt savus atsevišķos klientus, pamatojoties uz tādiem faktoriem kā viņu izcelsmes valsts, nozare un darījumu vēsture. Šādi rīkojoties, jūs iegūsit labāku priekšstatu par to, kas ir jūsu augstākā riska klienti, un tāpēc tiem būs nepieciešama rūpīgāka analīze.
Atkarībā no novērtējuma rezultātiem jums, iespējams, būs jāapkopo no saviem klientiem papildu informācija.
Tas palīdz dziļāk pārbaudīt to identitāti un novērtēt to riska pakāpi. Piemēram, varat pieņemt lēmumu pieprasīt viņu finanšu pārskatu kopijas.
Nepieciešamos dokumentus varat pieprasīt tieši no klienta vai izmantojot tiešsaistes formu. Tiklīdz tie ir pieejami, pārbaudiet, vai informācija atbilst tam, kas jau ir apkopota.
Tiklīdz esat apkopojis visu nepieciešamo informāciju, pārbaudiet to, lai pārliecinātos, vai viss ir pareizi.
Šāda rīcība palīdz aizsargāt jūsu uzņēmumu pret krāpšanu un iespējamu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas risku. Lai to izdarītu, jums, piemēram, ir jāpārliecinās par klienta adresi vai darba vietu.
Pastāv vairāki veidi, kā to izdarīt, piemēram, zvanīt klientam vai nosūtīt vēstuli. Kā neatkarīgu avotu var izmantot arī trešo pušu pakalpojumus, lai pārbaudītu klientu identitāti un/vai adresi.
Atkarībā no līdzšinējā procesa rezultātiem jums, iespējams, būs jāveic klienta papildu pārbaude.
Tas palīdz tālāk novērtēt klienta riska līmeni un pārliecināties, ka viņi ir tie, kas apgalvo, ka ir. Šajā posmā jums jāpārbauda viņu sodāmības vai finanšu vēsture, ja tas tiek uzskatīts par nepieciešamu.
Meklējot tiešsaistes datu bāzēs vai nolīgstot profesionālu pakalpojumu. Tiklīdz jums ir pieejama nepieciešamā informācija, rūpīgi pārskatiet to, vai neieraudzīsiet ko aizdomīgu.
Ja joprojām neesat pārliecināts par kādu konkrētu klientu, vienmēr varat nolīgt kādu, kas jūs pārstāv juridiski.
Tie var sniegt ekspertu padomus par jūsu pieeju klienta uzticamības pārbaudes procedūrām un nodrošināt, ka viss tiek darīts pareizi. Advokāts var arī palīdzēt atrisināt jebkurus juridiskus jautājumus, kas var rasties, strādājot ar klientiem.
Varat meklēt tiešsaistē vai lūgt ieteikumus no pazīstamiem. Tiklīdz esat atradis dažus potenciālos kandidātus, pārbaudiet viņu kvalifikāciju un pieredzi, lai pārliecinātos, vai viņi ir piemēroti šim darbam. Tad iztaujājiet viņus, lai redzētu, vai viņi būtu labi piemēroti jūsu uzņēmumam.
Pat pēc tam, kad esat pabeidzis klienta uzticamības pārbaudes procesu, jums joprojām vajadzētu uzraudzīt klienta darbību.
Lai pārbaudītu, vai viņi neveic nekādus aizdomīgus darījumus, un jums būtu iespēja reaģēt, ja tā notiek. Ja pamanāt, ka svarīgs klients veic, piemēram, lielas vai biežas skaidras naudas izņemšanas, jums būtu jāturpina meklēt iespējamās naudas atmazgāšanas pazīmes.
Regulāri pārskatiet to biznesa kontu pārskatus vai darījumu vēsturi. Ja konstatējat ko neparastu, veiciet atbilstošas darbības, piemēram, sazinieties ar klientu vai ziņojiet par viņu apšaubāmo darbību attiecīgajām iestādēm.
Jums arī jāzina, vai klients sāk veikt kādu apšaubāmu darbību, jo tas var liecināt, ka kaut kas nav pareizi.
Tas var palīdzēt savlaicīgi noteikt iespējamās problēmas un veikt darbības, lai novērstu to kaitējumu. Ja pamanāt kādu neparastu darbību, varat turpināt pētīt un noskaidrot, vai klients nav iesaistījies noziedzīgās darbībās, pirms nav par vēlu.
Pievērsiet uzmanību tam, kā klients uzvedas, kad mijiedarbojieties ar to, un sekojiet līdzi uzņēmuma darbībai laika gaitā. Ja pamanāt novirzes no normas, jums jāuzdod tiešs jautājums vai jāiezīmē konts, lai veiktu sīkāku pastāvīgu uzraudzību.
Pat tad, ja šķiet, ka viss norit labi, pēc kāda laika klientam ir jāpievēršas atkārtoti.
Labai attiecību veidošanai un uzturēšanai ar klientu, kā arī tam, lai varat viņiem pajautāt par pārmaiņām viņu apstākļos vai biznesā, kas varētu ietekmēt viņu kontu vai sadarbību ar jums. Regulāra pārbaude liecina, ka esat ieinteresēts klientā un viņa panākumos.
Izmantojiet klientu Attiecību Pārvaldības (CRM) sistēmu, lai ieplānotu regulāru saziņu ar klientiem vismaz reizi gadā (un biežāk, ja iespējams) vai izveidotu sev atgādinājumu sistēmu. Varat arī vienkārši sazināties ar viņiem, kad jums ir kas īpašs, ko apspriest, un izmantojiet vēlamo saziņas metodi, LiveAgent palīdzības dienesta programmatūrā. Tas palīdzēs saglabāt labas attiecības ar klientiem.
Ja uzskatāt, ka klientam piemīt naudas atmazgāšanas vai citu noziedzīgu darbību riski, ziņojiet par to attiecīgajām iestādēm.
Tā ir juridiska prasība, lai jūs to darītu, un tā palīdz pasargāt gan jūsu uzņēmumu, gan plašāku sabiedrību no kaitējuma. Jums jārīkojas, ja jums ir kādas aizdomas par naudas atmazgāšanu vai kādām citām noziedzīgām darbībām, jo tie ir smagi noziegumi, kam var būt tālejošas sekas.
Ir dažādi veidi, kā ziņot par aizdomīgām aktivitātēm atkarībā no valsts vai reģiona, kurā dzīvojat. Piemēram, ASV varat aizpildīt Suspicious Activity Report (SAR) un reģistrēt to Financial Criminal Enforcement Network (FinCEN).
Apsveriet iespēju lieetot klientu identifikācijas programmu, lai pārbaudītu klienta identitāti. Parasti tas nozīmē, ka jāapkopo un jāpārbauda noteikta informācija par klientu, piemēram, vārds, uzvārds, dzimšanas datums un sociālās apdrošināšanas numurs. Tāpat jāveic kriminālās un kredīta pārbaudes, lai pārliecinātos, vai klientam nav finansu noziegumu vai citu nelikumīgu darbību vēstures.
Uzsākot sadarbību jaunu klientu, noteikti palūdziet apskatīšanai šos un citus atbilstošus dokumentus, lai pievienotu tos klienta vēsturei. Tas palīdzēs jums pārliecināties, ka klients ir likumīgs un ka viņa uzņēmums darbojas likumīgi.
Ir svarīgi pārbaudīt, vai jūsu reģistros norādītā informācija ir pareiza un atjaunināta. Tas ietver vārdu, e-pasta adresi, pasta adresi un tālruņa numuru. Jums ir jāpārliecinās, ka jums pieejams veids, kā sazināties ar klientu, ja rodas kāda ārkārtas situācija.
Sociālie mediji var būt lielisks veids, kā iepazīt savus klientus, bet ir arī svarīgi pārbaudīt, vai nav kādas pazīmes, kas varētu norādīt, ka viņi nav tie, par ko uzdodas vai arī ir iesaistīti kādās nelikumīgās darbībās. Tas ietver viltotu atsauksmju meklēšanu, profilus, kam viņi seko, nevietā esošus komentārus vai jebkāda cita veida aizdomīgu rīcību.
Ja neesat pārliecināts par klientu, viens no veidiem, kā iegūt mierīgāku pārliecību, ir parunāt ar citiem uzņēmumiem, kas ar viņiem ir strādājuši agrāk. Tas var palīdzēt jums pārliecināties, ka viņi ir likumīgi, uzticami un droši sadarbībai, tādējādi palielinot iespēju, ka jums ar šiem klientiem būs labas attiecības.
Ja iespējams, vienmēr ir labi, ja pirms darījumu veikšanas ar kādu sarunājaties klātienē. Tas dos jums iespēju iepazīt viņus labāk un uzzināt par viņu uzņēmumu. Tā ir arī iespēja uzdot jebkādus jautājumus, kas jums varētu rasties, un iegūt lielāku pārliecību, ka viņi ir tie, par kuriem uzdodas.
Klienta uzticamības pārbaude ir process, kurā tiek rūpīgi izpētīts potenciālais klients pirms biznesa attiecību nodibināšanas ar viņu. Klienta uzticamības pārbaude ir svarīga jebkura riska pārvaldības plāna daļa, jo tas var palīdzēt aizsargāt jūsu uzņēmumu no iesaistīšanās nelikumīgās vai neētiskās darbībās. Tāpēc klienta uzticamības pārbaudes neveikšana ir riskanta pieeja, kas var nopietni ietekmēt jūsu uzņēmumu.
Uzdodiet daudz jautājumu un veiciet pētījumus. Aizpildot klienta uzticamības pārbaudes veidlapu vai sekojot atbilstības pārbaudes kontrolsarakstam, kas aprakstīts šajā rakstā, varat būt drošs, ka esat veicis rūpīgas pārbaudes. Ja veltīsiet laiku, lai ieviestu atbilstošus klienta uzticamības pārbaudes pasākumus, tas ilgtermiņā atmaksāsies.
Pirmkārt, jūsu uzņēmums var būt atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies otrai pusei jūsu nolaidības dēļ. Otrkārt, jums var piemērot civiltiesisko vai krimināltiesisko sodu, ja tiek atklāts, ka jūs esat iesaistījies, pat nezinot, naudas atmazgāšanā vai citos finanšu noziegumos. Treškārt, jums var pietrūkt svarīgas informācijas par otru pusi, kas varētu būt būtiska jūsu lēmumu pieņemšanas procesā. Visbeidzot, jūsu uzņēmums var iekļūt melnajā sarakstā, ja tas neatbilst regulējošām prasībām, vai finanšu iestāžu uzmanības lokā, ja tiek konstatēts, ka jūs esat veicis darījumus ar personām vai organizācijām, kas ir augsta riska kategorijās.
Lieliska vieta, kur sākt darbu, ir ASV Tieslietu departamenta resursu rokasgrāmata Foreign Corrupt Practices Act (FCPA) Resource Guide. Rokasgrāmata aptver plašu tēmu loku, kas jāņem vērā, veicot klienta uzticamības pārbaudi.
Mājaslapas audita kontrolsaraksts
Uzlabojiet savas mājaslapas veiktspēju un drošību ar LiveAgent mājaslapas audita kontrolsarakstu! Šī praktiskā rokasgrāmata palīdzēs identificēt un atrisināt problēmas, uzlabojot saturu, ātrumu un mobilitāti. Neļaujiet tehniskām problēmām apdraudēt jūsu biznesa mērķus, uzturiet augstu kvalitāti un palieliniet datplūsmu. Apmeklējiet lapu, lai nodrošinātu, ka jūsu mājaslapa ir vislabākā!
Klientu apkalpošanas audita kontrolsaraksts
Izmantojiet mūsu klientu apkalpošanas audita kontrolsarakstu, lai novērtētu savu servisu, salīdzinātu to ar mērķiem un atklātu uzlabojumu iespējas. Uzziniet, kā LiveAgent var palīdzēt apkopot datus un uzlabot daudzkanālu apkalpošanu. Lūdziet klientu atsauksmes, veiciet sūdzību auditus un pārbaudiet zvanu centra efektivitāti, lai uzlabotu klientu pieredzi. Apmeklējiet, lai uzzinātu vairāk!
Klientu apkalpošanas novērtēšanas kontrolsaraksts
Apmeklējiet mūsu Klientu Apkalpošanas Novērtēšanas Kontrolsarakstu, lai uzlabotu klientu apkalpošanas sniegumu, identificējot vājās vietas un sekmējot komandas attīstību. Iegūstiet vērtīgus padomus, kā efektīvi izmantot LiveAgent, analizēt klientu atsauksmes un veikt veiktspējas novērtējumus. Iespēja uzlabot klientu pieredzi sākas šeit!
Klientu apkalpošanas zvanu kvalitātes kontrolsaraksts
Jūs nekad nevarēsit apmierināt visus savus klientus, bet, izmantojot šo klientu apkalpošanas zvanu kvalitātes kontrolsarakstu, varat sniegt izcilu atbalstu tiem, kam tas visvairāk nepieciešams.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team