Klienta identifikācijas programmas kontrolsaraksts palīdz finanšu iestādēm ievērot Banku Drošības likumu un novērst naudas atmazgāšanu, sekojot detalizētam procesam.
Galvenā naudas atmazgāšanas novēršanas programma (AML) ASV ir Likums par banku drošību (BSA), saskaņā ar kuru finanšu iestādēm jāizstrādā, jāīsteno un jāuztur klientu identifikācijas programma (CIP). CIP mērķis ir nodrošināt, lai finanšu iestāde zinātu savu klientu patieso identitāti.
Lai izpildītu BSA prasības, jāievēro kontrolsaraksts, lai izveidotu savu CIP. Šajā rakstā ir sniegts detalizēts kontrolsaraksts, kam sekot, lai procesu padarītu vieglāku.
Zināt, kurš solis ir jāievēro, īstenojot CIP, palīdz finanšu iestādēm un to juristu komandām ievērot Banku Drošības likumu un novērst naudas atmazgāšanas darbības. Šādā veidā uzņēmumi var būt droši, ka tie ievēro savas finansiālās saistības, vāc nepieciešamo informāciju no klientiem, pārbauda viņu identitāti un izveido drošāku finanšu sistēmu visiem iesaistītajiem.
Tie ir tie, kurus ieceļ finanšu iestāde, lai pārraudzītu AML noteikumu ievērošanu un nodrošinātu, ka nav problēmu ar atbilstību normatīvajām prasībām. Atbilstības speciālists parasti ir augstākā līmeņa vadītājs, kas atbild par CIP izstrādi un uzturēšanu, kā arī apmāca darbiniekus pēc tās prasībām.
Tie ir finanšu struktūras darbinieki, kas tieši sadarbojas ar klientiem. Viņiem jāzina klientu identifikācijas programmas prasības, lai pareizi apkopotu klientu informāciju un pārbaudītu viņu identitāti.
Tiem ir svarīga nozīme tādu sistēmu izstrādē un uzturēšanā, kuras izmanto klientu informācijas glabāšanai. Viņiem arī jāsaprot, kā CIP darbojas, lai to pienācīgi atbalstītu.
Šīs komandas ir atbildīgas par pastiprinātas uzticamības pārbaudes veikšanu augstāka riska klientiem. Viņiem jāpārzina CIP, lai pienācīgi novērtētu riskus un veiktu atbilstošus pasākumus.
Tā ir atbildīga par finanšu iestādes stratēģiskā virziena noteikšanu, kas ietver CIP apstiprināšanu. Tādēļ direktoru padomei jābūt lietas kursā par CIP prasībām un to, kā tas ietekmēs uzņēmuma darbu.
Personai, kas ir uzņēmuma patiesā labuma ieguvēja (persona, kurai galu galā pieder vai kura kontrolē daļu juridiskajā personā vai veidojumā, piemēram, uzņēmumā, trastā vai nodibinājumā), ir likumīga interese nodrošināt, ka klienti ir likumīgi un tiem atļauts iesaistīties darījumos.
Šī cilvēku grupa būs atbildīga par CIP izstrādi, īstenošanu un uzturēšanu.
Lai nodrošinātu atbilstību BSA, finanšu iestādēm jāveic pasākumi, lai novērstu naudas atmazgāšanu. Tas ir ļoti svarīgi katras bankas iestādes drošībai. Atbildība par CIP nozīmē, ka šai komandai ir būtiska nozīme šīs organizācijas integritātes saglabāšanā.
Nav ne vienas universālas metodes, jo naudas atmazgāšanas novēršanas komandas sastāvs būs atšķirīgs atkarībā no attiecīgās finanšu iestādes lieluma un struktūras. Tomēr daži galvenie posmi ir atbilstības programmas speciālista iecelšana, kas būs atbildīgs par AML noteikumu un procedūru pārraudzību; grāmatvedības pārstāvju, informācijas tehnoloģiju darbinieku un klientu uzticamības pārbaudes analītiķu komandas komplektēšana; visu darbinieku apmācība par klientu identifikācijas programmas prasībām.
Finanšu iestādēm ir jāpārliecinās, ka to klienti ir tie, par kuriem tie uzdodas un tā ir daļa no klientu pieņamšanas procesa.
Pārliecinoties par klientu identitāti, uzņēmumi var būt droši, ka neveic darījumus ar noziedzniekiem vai teroristiem. Tas savukārt palīdz aizsargāt finanšu sistēmu no ļaunprātīgas izmantošanas un novērst naudas atmazgāšanu.
To var izdarīt, izmantojot dokumentus, uz zināšanām balstītu autentifikāciju, nedokumentāras metodes vai citus līdzekļus. Apstiprinātajiem procesiem jau bija jābūt noteiktiem kā daļai no jūsu CIP.
Sekojot viņa jaunā konta atvēršanas procesam, jūs uzzināsiet, kad klients ir reģistrēts, kāda veida konts tam ir atvērts, kā arī citu svarīgu informāciju.
Tas palīdz finanšu iestādēm sekot darījumiem. Šo informāciju var izmantot, lai novērtētu riskus, uzraudzītu finanšu darījumus un atklātu aizdomīgus darījumus vai darbības.
Apkopojot informāciju par to konta atvēršanas procesa laikā un saglabājot to centrālajā datu bāzē. Šos datus var izmantot, lai izveidotu profilu, kuram var piekļūt visas uzņēmuma attiecīgās nodaļas.
Naudas atmazgāšanas novēršanas komanda ir jāinformē ikreiz, kad tiek reģistrēts jauns klients.
Tas ļauj komandai izvērtēt riskus, kas saistīti ar klientu, un izlemt, vai jāveic kādi papildu pasākumi. Tas arī palīdz nodrošināt, ka finanšu iestāde atbilst CIP prasībām.
To var izdarīt, nosūtot e-pastu vai piezvanot. Paziņojumā jāiekļauj visa attiecīgā informācija par klientu, piemēram, vārds, uzvārds, adrese un dzimšanas datums.
Pārskatiet konta pārstāvju klienta intervijas laikā sniegto informāciju, kā arī datus no dokumentācijas un autentifikācijas procesa.
Tas palīdz nodrošināt, ka visa nepieciešamā informācija ir savākta un viss tiek pārbaudīts. Tas ļauj arī ieraudzīt kādus sarkanus karodziņus, kas, iespējams, ir izlaisti sākotnējā pārskata laikā.
Izejiet cauri visiem pieejamajiem datiem kā ar smalku ķemmi. Tas ietver grāmatvedības pārstāvju intervēšanu, dokumentācijas pārskatīšanu un klientu datu autentificēšanu.
“Zini savu Klientu” (KYC) ir formu un jautājumu kopa, kas jāaizpilda un jāuzglabā par katru jauno klientu.
Lai tādējādi finanšu iestādes varētu apkopot visu nepieciešamo informāciju par saviem klientiem. Pēc tam šos datus varat izmantot, lai pirms darījumu ar tiem veikšanas varētu noteikt riska līmeņus.
Liekot klientam ievērot visus formā sniegtos norādījumus un patiesi atbildēt uz visiem jautājumiem. Pēc tam tas jāparaksta gan klientam, gan uzņēmuma pārstāvim. Izmantojiet LiveAgent KYC kontrolsarakstu, lai nepalaistu garām nevienu soli.
Lai pārbaudītu klienta identitāti, no tā būs jāiegūst konkrēta informācija un apstiprinošie dokumenti.
Lai apstiprinātu klienta identitāti un pārbaudītu, vai viņš ir tas, par ko uzdodas. Tas ļauj arī ieraudzīt sarkanus karodziņus, kas, iespējams, ir palaisti garām sākotnējā pārskata laikā.
Sazinieties ar klientu, izmantojot viņam vēlamo saziņas metodi, un pavaicājiet visu būtisko informāciju. Nepieciešamie dokumenti var atšķirties atkarībā no valsts, kurā jūs strādājat, bet parasti to skaitā ir valsts izdota ID karte, adreses apliecinājums (piemēram, bankas izraksts), dzimšanas datums utt.
Pārbaudiet visu klienta informāciju, lai pārliecinātos, ka tā ir pilnīga un pareiza.
Lai pārbaudītu, ka visi dokumenti ir kārtībā un vai nav palaisti garām vēl kādi sarkanie karodziņi. Tas palīdz pasargāt jūsu uzņēmumu no finanšu noziegumiem.
AML speciālists izies cauri visai dokumentācijai un pārbaudīs, vai viss ir kārtībā. Viņš arī atzīmēs visus aizdomīgos darījumus, dīvainās finanšu aktivitātes vai trūkstošo informāciju.
Tas nozīmē, ka tiks veikta klienta vārda un uzvārda pārbaude publicētajos sarakstos.
Pārliecinieties, vai neveicat darījumus ar personām vai organizācijām, kas iekļautas šajos sarakstos. Tas savukārt palīdz pasargāt jūsu uzņēmumu no finanšu noziegumiem.
Ir pieejami dažādi pārbaudes rīki, piemēram, WorldCheck vai LexisNexis. Vienkārši ievadiet klienta vārdu un uzvārdu sistēmā, un tā veiks pārbaudi atbilstošajās datu bāzēs.
Ja potenciālā klienta vārds tiek izcelts kādā no pārbaudēm, ir jāturpina izmeklēšana.
Šajā dokumentā ir visa būtiskā informācija par klientu un tā kontu. To izmantos, lai lietu vēlreiz nodotu izskatīšanai augstākā līmeņa vadītājam.
Šeit noderēs sagatave, tāpēc meklējiet to tiešsaistē, ja jūsu uzņēmumā tādas vēl nav. Ja ir, vienkārši aizpildiet visu attiecīgo informāciju un nosūtiet to pārskatīšanai.
Pēc visas dokumentācijas pārskatīšanas novērtējiet klientu attiecībā uz tā iespējamajām saistībām pret jūsu uzņēmumu.
Lai jūs varētu piešķirt prioritāti šiem gadījumiem un pievērst uzmanību klientiem, kas rada vislielāko risku jūsu uzņēmumam. Tas arī palīdz atbilstības speciālistam pieņemt lēmumu apstiprināt vai noraidīt potenciālo klientu.
To veikšanai ir dažādas metodes, bet varat izmantot vienkāršu punktu sistēmu. Punktus piešķiriet, balstoties uz tādiem faktoriem kā klienta izcelsmes valsts vai nozare.
Ja potenciālais klients tiek uzskatīts par iespējamu apdraudējumu, atbilstības speciālistam būtu jāpieņem lēmums par darījumu veikšanu ar viņu.
Lai samazinātu iespēju veikt darījumus ar privātpersonām vai uzņēmumiem, kas var radīt draudus jūsu uzņēmumam. Tas savukārt palīdz aizsargāt jūs no finansiālās atbildības.
Lēmumu pieņem atbilstības speciālists pēc tam, kad tas ir izskatījis visu attiecīgo informāciju. Tas vai nu apstiprina konta atvēršanu, vai noraida to – atkarībā no tā, vai viņam ir pamatota pārliecība, ka tas ir augsta riska klients.
Ja klients ir apstiprināts, tam sistēmā ir jāizveido profils.
Lai jūs varētu sākt ar viņu veikt darījumus un gūt ienākumus.
Process būs atkarīgs no uzņēmuma iekšējām procedūrām, bet parasti jums būs jāaizpilda daži dokumenti un jāiesniedz tie apstiprināšanai. Tiklīdz viss ir pārbaudīts un apstiprināts, konts jūsu sistēmā tiks atvērts paejot nepieciešamajam gaidīšanas periodam.
Pirmais solis jebkurā klientu identifikācijas programmā ir nodrošināt pilnīgu un precīzu visu klientu uzskaiti, lai varētu nodrošināt tiem labāko iespējamo klientu apkalpošanu.
Vēl viens veids, kā identificēt klientus, ir salīdzināt tos ar valdības sarakstiem, kuros ir personas un uzņēmumi, kas atzīmēti kā augsta riska personas. Tas palīdz atklāt ikvienu, kas var apdraudēt jūsu uzņēmumu.
Kā daļa no klientu identifikācijas programmas jums būs jāinformē klients par to, ka jūs apkopojat viņu personisko informāciju noteiktu skaitu darba dienu iepriekš. Šim paziņojumam ir jābūt skaidram un pamanāmam, un tajā ir jāpaskaidro, kāpēc jūs vācat informāciju un kā tā tiks izmantota.
Iespējams, ir daži klienti, kas ir atbrīvojami no jūsu klientu identifikācijas programmas. Iepriekš ieviešot atbrīvojuma kritērijus, jūs varat atbrīvoties no nevajadzīgas informācijas iegūšanas no personām, kuras nerada risku jūsu uzņēmumam.
Ir svarīgi regulāri atjaunināt klientu identifikācijas programmu, lai tā darbotos efektīvi. Šis process palīdz noteikt sistēmas trūkumus un nodrošināt atbilstību visiem atbilstošajiem banku darbības noteikumiem.
KJP ir piemērotu, īpašu, uz risku balstītu noteikumu kopums, ko finanšu iestādes izmanto, lai pārbaudītu savu klientu identitāti. Šis process palīdz novērst krāpšanu un nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas darbības, un to prasa likums daudzās jurisdikcijās.
Izveidot skaidrus un īsus noteikumus, kas nosaka klientu identifikācijas procedūru. Apmāciet darbiniekus par to, kā pareizi identificēt klientus, kā izmantot tehnoloģiju, lai automatizētu identifikācijas procesus, un regulāri pārskatiet klientu identifikācijas procedūru.
Privātajām bankām, kredītdevēju apvienībām, krājaizdevu sabiedrībām, apdrošināšanas sabiedrībām, brokeriem-dīleriem, kas reģistrēti SEC, un jebkura cita veida juridiskajām personām. CIP darbības mērķis ir novērst to, ka šīs iestādes neapzināti veicina noziedzīgas, finansiālas darbības, uzturot kontus vai noslēdzot finanšu darījumus ar fiziskajām vai juridiskajām personām, kas cenšas slēpt savu identitāti nelikumīgiem nolūkiem.
Uzņēmam kā juridiskajam subjektam tas nodrošina mehānismu, kā atklāt un pārbaudīt informāciju par saviem klientiem, lai samazinātu identitātes zādzības, krāpšanas un aizdomīgu darījumu risku. Tas nodrošina valdības normatīvo prasību ievērošanu, piemēram, “Zini savu klientu”. Tajā ir iekļauta arī nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas programma. Klientiem CIP nodrošina veidu, kā aizsargāt personisko informāciju un nodrošināt, ka darījumi ir droši un drošībā.
Vispirms skaidri definējiet programmas mērķus un uzdevumus. Ko jūs cenšaties panākt? Kuri ir jūsu mērķa klienti? Kāda identificējoša informācija no viņiem ir nepieciešama? Jau iepriekš atbildot uz šiem jautājumiem, jūs palīdzēsiet izveidot koncentrētu un efektīvu klientu identifikācijas programmu. Varat arī sekot šim atbilstības pārbaudes sarakstam, lai nepalaistu garām nevienu svarīgu soli.
Atkarībā no konkrētā vietējās likumdošanas pārkāpuma sankcijas var būt naudas sods, kriminālsods, piemēram, ieslodzījums, valdības izdotas uzņēmējdarbības licences vai dibināšanas dokumenta anulēšana, preču vai aprīkojuma atsavināšana un/vai izslēgšana no dalības valdības programmās attiecībā uz jebkuru personu, kas ir faktiskais īpašnieks, un/vai atrodas direktoru padomē.
Precīzs laiks ir atkarīgs no jūsu uzņēmējdarbības veida un noziedzīgas darbības riska, bet parasti periodiska pārskatīšana vismaz reizi ceturksnī ir saprātīgs termiņš, lai saglabātu precizitāti. Efektīvā CIP atslēga joprojām ir izmaiņu aktualizēšana klientu bāzē un precīza uzskaite.
Klientu apkalpošanas standartu kontrolsaraksts
Atklājiet klientu apkalpošanas standartu kontrolsarakstu, kas palīdzēs nodrošināt konsekventu un profesionālu pieeju klientiem. Iegūstiet ieteikumus un rīkus, lai uzlabotu apkalpošanu, atbildes ātrumu un klientu pieredzi. Apmeklējiet lapu un paaugstiniet savu klientu servisu!
Klientu apkalpošanas kvalitātes nodrošināšanas kontrolsaraksts
Uzlabojiet klientu apkalpošanu ar mūsu kvalitātes nodrošināšanas kontrolsarakstu! Uzziniet, kā izstrādāt efektīvas procedūras, optimizēt veiktspēju un sasniegt ilgtermiņa panākumus. Ideāls rīks, lai saglabātu augstāko pakalpojumu kvalitāti un nodrošinātu klientu apmierinātību. Apmeklējiet mūs un sāciet ceļu uz izcilību!
Klientu apkalpošanas prasmju kontrolsaraksts
Kādai personai jums būtu jābūt, lai strādātu klientu apkalpošanā? Kādas prasmes jums būtu vajadzīgas? Izmantojiet šo klientu apkalpošanas prasmju kontrolsarakstu, lai noskaidrotu, vai jums šis darbs ir īstais.
Klientu apkalpošanas audita kontrolsaraksts
Izmantojiet mūsu klientu apkalpošanas audita kontrolsarakstu, lai novērtētu savu servisu, salīdzinātu to ar mērķiem un atklātu uzlabojumu iespējas. Uzziniet, kā LiveAgent var palīdzēt apkopot datus un uzlabot daudzkanālu apkalpošanu. Lūdziet klientu atsauksmes, veiciet sūdzību auditus un pārbaudiet zvanu centra efektivitāti, lai uzlabotu klientu pieredzi. Apmeklējiet, lai uzzinātu vairāk!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team