Yotpo apsekojumā par amerikāņu pircēju attieksmi pret klientu lojalitāti 2018. gadā konstatēts, ka vairāk nekā 52% lojālo klientu ir gatavi iesaistīties lojalitātes programmā, ja viņiem tādu piedāvās.
Bond Brand Loyalty ziņojums par 2018. gadu arī atklāja, ka patērētāji tērē par 37% vairāk par tiem zīmoliem, kuriem viņi ir lojalitātes programmas dalībnieki, bet 37% pat ir gatavi maksāt par piekļuvi palielinātām lojalitātes programmas priekšrocībām.
Kas ir klientu lojalitātes programma?
Klientu lojalitātes programma ir mārketinga taktika. To izmanto uzņēmumi, lai mudinātu pastāvīgos klientus iegādāties vairāk, piedāvājot tiem noteiktas priekšrocības un atlīdzību. Šīs priekšrocības var variēties no atlaidēm vai bezmaksas produktiem līdz citiem klientiem vērtīgiem produktiem. Efektīva lojalitātes programma klientu apbalvošanai būtībā atbilst trim galvenajiem mārketinga mērķiem:
- Uzlabo klientu lojalitāti un klienta kopējo vērtību;
- Palielina peļņu, pārdodot, piepārdodot un šķērspārdodot vairāk produktu vai pakalpojumu pašreizējiem klientiem;
- Definē ideālu klienta profilu, apkopojot klientu datus un pirkšanas paradumus.
Lieliskas klientu lojalitātes programmas (piemēri):
- Amazon Prime
- Sephora Beauty Insider
- Starbucks Rewards
- American Express Plenti
- Virgin Atlantic Flying Club
Klientu lojalitātes programmu priekšrocības
Papildus pieaugošajai klientu noturībai un palielinātajai peļņai, piedāvājot atzinības programmas klientiem, uzņēmumi gūst daudz citu labumu. Izmantojot pareizo stratēģiju, šīs priekšrocības nodrošina uzņēmumiem iespēju veidot dziļāku emocionālu saikni ar esošajiem klientiem, veicināt nozīmīgāku klientu piesaisti un pat radīt zīmola vēstnešus.
Turklāt tās ļauj apkopot vērtīgus klientu datus, kurus var izmantot arī klientu pieredzes personalizēšanai. Tādējādi tiek izveidotas mērķtiecīgas mārketinga kampaņas. Lojalitātes programmas ieviešana ir ieguldījums. Tas palīdz uzņēmumiem faktiski ietaupīt naudu, jo noturēšanas stratēģijas parasti ir lētākas nekā jaunu klientu piesaistīšana. Tālāk var atrast dažādu veidu lojalitātes programmas.
Vienkāršākās lojalitātes programmas
- Punktu programma piedāvā klientiem iespēju nopelnīt punktus, kurus var izmantot atlaidēm vai citām balvām.
- Līmeņu programma balstās uz lojalitātes līmeni: jo vairāk punktu ir nopelnīts – jo augstāka atzinība tiek saņemta.
- maksas programma (VIP dalībnieku klubs) nodrošina piekļuvi ar ekskluzīvām priekšrocībām dalībniekiem, kuri maksā mēneša vai gada maksu.
- Uz vērtībām balstīta programma ietver zīmola ziedojumus labdarībai, kas ļauj veidot saikni ar klientiem dziļākā līmenī.
- Koalīcijas programma nozīmē partnerību ar citiem uzņēmumiem, lai piedāvātu klientiem atlaides kopā ar saistītajiem zīmoliem.
- Spēļu programma darbojas ar gamifikācijas metodēm un ir vērsta vairāk uz klientu iesaistīšanu, nekā uz transakciju veikšanu.
- Naudas atmaksas (Cashback) programma rosina klientu atkārtotiem tēriņiem, piedāvājot naudas atmaksu.
- Hibrīdprogramma apvieno vairāku veidu lojalitātes programmas, parasti uz punktiem un pakāpēm balstītas sistēmas.
7 soļi efektīvas klientu lojalitātes programmas izveidei
Īstās klientu lojalitātes programmas izstrāde ir būtisks uzdevums. Zemāk ir 6 svarīgi aspekti, kas jāņem vērā, veidojot lojalitātes programmu, lai nodrošinātu tās panākumus un rentabilitāti.
1. Izpētiet savu pašreizējo klientu bāzi
Pirmais solis efektīvas klientu lojalitātes programmas izveidē ir esošo klientu izpēte. Tas sniedz skaidru izpratni par to, kāda klientu mērķauditorija ir jāatlasa un jānosaka viņu motivācija pievienoties lojalitātes programmai.
2. Izlemiet par pareizajiem atlīdzības veidiem
Saskaņā ar 2019.gada Lojalitātes Barometra ziņojumu by no HelloWorld, no atlīdzības viedokļa skatoties;;
- 77% patērētāju priecājas par bezmaksas produktiem
- 75% dod priekšroku atlaidēm un piedāvājumiem
- 66% vēlētos saņemt bezmaksas paraugus
- 57% priecātos par bezmaksas pakalpojumiem
- 41% patīk iespēja laimēt balvas
- 32% patīk saņemt pārsteikumus no zīmola
Moreover, choose the right types of incentives that are most relevant to your customers.
3. Padariet to vienkāršu un viegli lietojamu
Jo sarežģītāka ir lojalitātes programma – jo grūtāk ir pierunāt klientus tajā pieteikties. 2017. gada KOLOQUY Loyalty Census pētījums atklāj: lietošanas ērtums ir galvenais iemesls, kāpēc 53% ASV patērētāju piedalās lojalitātes programmā. Citu iemeslu starpā “viegli saprotama” minēja 37% respondentu.
4. Nodrošiniet iesaistīšanos, izmantojot dažādus kanālus
Nesenā Marketsplash aptauja ziņoja; 71% patērētāju aktīvi iesaistītos lojalitātes programmās, ja viņi varētu piekļūt informācijai par atlīdzību no viedtālruņiem. Tā arī atklāja, ka;
- 86% patērētāju, visticamāk, pievienosies lojalitātes programmai, kas piedāvā nevainojamu pieredzi vairākos kanālos
- Zīmoli, kas ir ieviesuši spēcīgas daudzkanālu klientu iesaistīšanas stratēģijas, sasniedz iespaidīgu 89% klientu noturēšanas līmeni
- Mobilo lietotņu lietojums lojalitātes programmās pēdējo četru gadu laikā ir pieaudzis par 26%, atspoguļojot mobilajās ierīcēs iegūto atlīdzību un iesaistes pieaugošo tendenci.
5. Izvairieties no biežāk sastopamajām kļūdām
Kā norādīts Bond Brand Loyalty ziņojumā par 2018. gadu, lai nodrošinātu klientu lojalitātes programmas panākumus, jāizvairās no šādām četrām galvenajām kļūdām un dalībnieku neapmierinātības cēloņiem:
- Lietot punktiem derīguma termiņu
- Vēlamā balva nav pieejama (izsniegšana pārtraukta vai kataloga izmaiņas)
- Jāsaskaras ar uzņēmuma pārstāvjiem, kas nav informēti par programmu
- Pārpludināšana ar e-pastiem
Padariet balvu vērtīgu un viegli sasniedzamu
Nodrošiniet, lai lojalitātes programma piedāvātu balvas, kas ir ne tikai vērtīgas klientiem, bet arī viegli sasniedzamas pieņemamā laika periodā. Saskaņā ar 2017. gada COLLOQUY Loyalty Census pētījumu un 2019.gada HelloWorld Lojalitātes Barometra Atskaiti:
- 57% – “vajadzīgs pārāk ilgs laiks, lai nopelnītu punktus balvai”
- 53% – “tā nesniedza balvas, kas mani interesētu”
- 54% – “vajadzīgs pārāk ilgs laiks, lai nopelnītu balvu”
Tie bija visbiežākie iemesli, kāpēc cilvēki pameta klientu lojalitātes programmu.
7. Mēriet efektivitāti un, ja nepieciešams, pielāgojiet
Īstenojot lojalitātes programmu, ir daži svarīgi rādītāji, lai novērtētu tās vispārējo efektivitāti. Piemēram, klientu noturēšanas līmenis, klientu neapmierinātības līmenis, tīkla izplatīšanas rādītājs un klientu piepūles rādītājs. Piemēram, ja lojalitātes programma ir veiksmīga, tad klientu noturēšanas līmenim ir jāpalielinās laikā, kad programmai pievienojas vairāk dalībnieku. Ja skaitļi nav apmierinoši, esiet gatavs veikt nepieciešamās izmaiņas. Izmaiņas ir balstītas uz programmas veiktspēju un to, kā klienti uz to reaģē.
Klientu lojalitātes programmas mazajiem uzņēmumiem
Mēs jau minējām lielās priekšrocības, ko sniedz klientu lojalitātes programma. Ikviens uzņēmums var izmantot šīs programmas, pat neliels. Ieguldījuma atdeve ir klientu noturība, klientu informētība, novirzīšana un daudz kas cits. Nenoguliet šo iespēju un izvēlieties budžetam un savam biznesam atbilstošu lojalitātes programmu.
Klientu lojalitātes programmu piemēri mazajiem uzņēmumiem:
- Klientu lojalitātes kartes (pieejas kartes vai dalībnieka kartes)
- Tiešsaistes reģistrācija
- E-pasta mārketings
- Mobilās aplikācijas
Klientu lojalitātes programmas mazajiem uzņēmumiem dažādās nozarēs var atšķirties. Tomēr tas ne vienmēr nozīmē, ka kādas ir labākas par citām.
Ja vēlaties uzzināt vairāk, skatiet mūsu padziļināto Klientu atzinības rakstu.
Papētiet paši
Zināšanas ir svarīgas, bet tikai tad, kad tās tiek īstenotas praksē. Izmēģiniet visu mūsu akadēmijā tieši LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Klientu apkalpošanas programmatūra
Atslēdziet savu klientu apkalpošanu ar mūsu ceļvedi par 20 labākajām klientu apkalpošanas programmatūrām 2024. gadā! Uzziniet, kā izvēlēties ideālo risinājumu, lai stiprinātu attiecības ar klientiem, uzlabotu apmierinātību un lojalitāti, kā arī palielinātu aģentu produktivitāti. Apmeklējiet, lai atklātu galvenās funkcijas un populārākos pakalpojumu sniedzējus.
Palīdzības dienesta programmatūra e-komercijas nozarei
Uzlabojiet savu e-komercijas klientu apkalpošanu ar LiveAgent, augstāk novērtēto palīdzības dienesta programmatūru. Piedāvājot 14 vai 30 dienu bezmaksas izmēģinājumu, LiveAgent palīdz uzlabot atbildes laiku, klientu lojalitāti un samazināt iepirkumu groza pamešanu. Pievienojieties vairāk nekā 21 000 uzņēmumu un sniedziet neaizmirstamu klientu atbalstu!
Klientu apmierinātības vērtējums
Klientu apmierinātība ir rīks, ko izmanto, lai novērtētu, vai klients ir apmierināts ar tikko nopirkto produktu. Uzziniet vairāk par šo.