Produkts un cena joprojām ir svarīgi. Tomēr, lai gūtu panākumus mūsdienu ārkārtīgi konkurētspējīgajā uzņēmējdarbības vidē, vairs nepietiek ar pārdošanu, pamatojoties tikai uz šīm īpašībām.
Patiesībā Gartner pētījumā konstatēts, ka lielākā daļa risinājumu sniedzēju pārāk daudz uzmanības pievērš saviem produktiem un tehnoloģijām, nevis ieguvumiem. Patērētāji no organizācijām patiešām vēlas saprast, kādu patieso vērtību produkts sola sniegt un kā tas var palīdzēt viņiem atrisināt viņu problēmas.
Kas ir klienta vērtība? Klienta vērtību definē kā izpratni par to, cik produkts vai pakalpojums ir vērts klientam, salīdzinot to ar iespējamām alternatīvām. Vērtība nozīmē, vai klients jūt, ka ir ieguvis vairāk, nekā ir par to samaksājis.
Daži ieguvumi:
- produkta vai pakalpojuma kvalitāte
- panākumi, izmantojot produktu vai pakalpojumu
- īpašumtiesību priekšrocības
- diferenciācijas punkti
- ātra piekļuve risinājumam
- uzņēmuma vai produkta tēls un zīmols
- esošās attiecības vai pieredze
Klienta vērtības vienādojums:
Cita klienta vērtības definīcija liecina, ka pastāv divi klienta vērtības aspekti. Šie divi aspekti ir vēlamā vērtība un uztvertā vērtība. Vēlamā klientu vērtība attiecas uz to, ko klients vēlas saņemt no produkta vai pakalpojuma. Uztvertā vērtība ir labums, ko klients uzskata, ka faktiski ir saņēmis no produkta vai pakalpojuma pēc tā iegādes.
Pieņemot lēmumus par pirkumu, patērētāji parasti salīdzina līdzīgu produktu un pakalpojumu uztverto vērtību. Pēc tam viņi izvēlas tos, kuriem ir visaugstākā klienta mūža vērtība no visiem tirgū pieejamajiem piedāvājumiem. Tā kā katram patērētājam ir unikāls vajadzību, vēlmju un resursu kopums, divi patērētāji vienam un tam pašam produktam vai pakalpojumam nepiešķir vienādu vērtību.
Augstākā produktu vai pakalpojumu kvalitāte ne vienmēr nozīmē augstāko vērtību patērētājam. Patērētāji novērtē ieguvumus salīdzinājumā ar piedāvātajām izmaksām. Daži ir gatavi maksāt augstāku cenu par augstu kvalitātes līmeni, bet citi var uzskatīt, ka tie paši ieguvumi nav šīs cenas vērti.
Veidojot klienta vērtību, uzņēmumiem ir jāņem vērā šādi aspekti:
- Patērētāji novērtē vērtību divos posmos: pirms un pēc pirkuma.
- Vērtība tiek uztverta dažādos līmeņos, tāpēc tā ir jāsniedz dažādos līmeņos
- Patērētāja vērtība dažādiem klientiem nozīmē dažādas lietas.
Klienta vērtības piedāvājuma definīcija
Klientu vērtības piedāvājums ir apgalvojums, kurā izklāstīts, kāpēc potenciālajiem klientiem būtu izdevīgi iegādāties produktu vai izmantot pakalpojumu. Tas ir efektīvas produktu mārketinga stratēģijas stūrakmens. Būtībā tā ir priekšrocību kopsumma, kurai būtu jāpārliecina patērētāji, kāpēc produkts vai pakalpojums viņiem būs vērtīgāks par līdzīgiem piedāvājumiem tirgū.
Vērtības piedāvājums parasti sastāv no īsa teksta bloka (virsraksts, apakšvirsraksts un viena teksta rindkopa) un vizuāla attēla (fotoattēla, grafikas, galvenā attēla). Efektīvs vērtības piedāvājums skaidri paskaidro, kā produkts palīdz atrisināt klientu problēmas. Tajā ir aprakstītas tā konkrētās priekšrocības un paskaidrots, kāpēc potenciālajiem klientiem būtu jāizvēlas tieši Jūsu produkts, nevis citi.
Kāpēc klienta vērtība ir svarīga?
Ja tas tiek darīts pareizi, klientu vērtības piedāvājums var sniegt uzņēmumam milzīgas priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem. Tomēr tikai dažiem uzņēmumiem ir efektīvi vērtības piedāvājumi. Nesen veikts pētījums atklāja, ka 83% mārketinga speciālistu savās stratēģijās, kampaņās un reklāmās maz uzmanības pievērš klientu vērtības piedāvājumiem. Bet tikai 17% patiešām saprot un pieņem, kas ir klienta mūža vērtības piedāvājums.
Citā pētījumā konstatēts, ka 58% darījumu beidzas bez pārdošanas, jo nav pierādīta to vērtība. Ja potenciālie pircēji uz produktu raugās kā uz potenciālu risinājumu, nesaprotot tā vērtību, viņi, visticamāk, kavēsies ar pirkumu. No otras puses, labi definēta patēriņa vērtība palīdz virzīt pārdošanu uz priekšu un motivēt potenciālos klientus veikt pirkumu.
Kā radīt vērtību klientiem
Klientu vērtība ir svarīga ne tikai klientu piesaistīšanai un noturēšanai, bet arī ir kļuvusi par noteicošo faktoru katra uzņēmuma tirgus daļai un akcionāru vērtībai. Tāpēc tālredzīgas organizācijas pievērš lielāku uzmanību vērtības radīšanai patērētājiem un pilnveido savus vērtības piedāvājumus.
Klientu vērtības radīšanas pamatprincipi:
Izpratne par to, kas Jūsu klientiem rada vērtību
Patērētāji nemeklē tieši Jūsu produktus vai pakalpojumus. Viņi meklē risinājumus, kas atbilst viņu vajadzībām. Izpratne par to, ko vēlas jūsu potenciālie klienti, kas viņiem ir svarīgi un ko viņi cenšas sasniegt, iegādājoties Jūsu produktus, ir pirmais solis, lai nodrošinātu klienta mūža vērtību.
Skaidri definējiet un paziņojiet savu vērtības piedāvājumu
Tirgū ir pieejami daudzi līdzīgi produkti, tāpēc klienti ir subjektīvi savā izvēlē. Tieši šeit Jūsu vērtības piedāvājums var izcelties un atšķirt Jūsu uzņēmumu no konkurentiem. Nosakiet, kādu vērtību rada Jūsu produkti vai pakalpojumi, kādus konkrētus ieguvumus klienti var sagaidīt no to lietošanas, un visos paziņojumos pēc iespējas skaidrāk izklāstiet savu vērtības piedāvājumu.
Izpētiet konkurentus un padariet savu vērtību piedāvājumu unikālu
Ļoti konkurētspējīgā tirgū unikalitāte ir ārkārtīgi svarīga, lai jebkurš uzņēmums varētu efektīvi attīstīties. Izpētiet savus konkurentus, tostarp start-up jeb jaunuzņēmumus. Saprotiet, ar ko Jūsu piedāvājums ir atšķirīgs un vērtīgāks Jūsu mērķauditorijas acīs. Vai tas ir tehniski pārāks? Cik viegli to ir lietot? Vai tas ir viegli pieejams?
Segmentējiet klientus un attiecīgi pielāgojiet savu vērtības piedāvājumu.
Dažādiem klientiem/klientu grupām, protams, ir atšķirīgs vērtības uztveres līmenis. Vērtības var atšķirties atkarībā no ģeogrāfiskā novietojuma, demogrāfiskajiem rādītājiem, sezonas vai konkrētām produkta īpašībām. Tā vietā, lai censtos sniegt vienādu vērtības piedāvājumu visai auditorijai, apsveriet iespēju sadalīt to pa atsevišķiem klientu segmentiem. Tādējādi Jūs varēsiet pielāgot savu vēstījumu katram no tiem.
Nosakiet abpusēji izdevīgu cenu, kas sniedz labumu gan Jūsu klientiem, gan Jūsu uzņēmumam.
Konkurēt tikai ar cenu parasti ir slikta stratēģija. Nosakiet savu produktu cenu. Tas skaidri parāda, ka klienti saņem vērtību, vienlaikus palielinot Jūsu rentabilitāti. Apmierināti klienti, kas Jūsu piedāvājumā saskata vērtību un jūt, ka saņemtais rezultāts atbilst ieguldītajiem līdzekļiem, ir gatavi maksāt vairāk. Savukārt neapmierināti klienti, kuri nav saskatījuši vērtību, visticamāk, aizies, pat ja piedāvāsiet viszemāko cenu.
Atklājiet to paši!
Zināšanas ir svarīgas, bet tikai tad, ja tās tiek izmantotas praksē. Izmēģiniet visu, ko uzzināsiet mūsu akadēmijā tieši LiveAgent vidē.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Apmeklējiet mūsu lapu par klientu apkalpošanas pārskatiem, lai uzzinātu, kā tie var uzlabot uzņēmuma veiksmi. Iepazīstieties ar detalizētiem zvanu, kanālu, SLA un aģentu darbības pārskatiem, lai identificētu uzlabojumu jomas un plānotu atbalsta komandas darbu efektīvāk. Uzziniet vairāk par statistikas priekšrocībām un ieteikumiem, kā izmantot klientu apkalpošanas šablonus.
Klientu serviss – Lietotāja piesaiste
Discover effective strategies for user onboarding and customer support integration at LiveAgent. Learn how to enhance user experience, reduce support requests, and boost retention with live support, knowledge base articles, checklists, and in-app support. Visit now for actionable insights!
Vērtība ir tas, ko klienti ir gatavi maksāt par Jūsu produktu vai pakalpojumu. Uzlabojiet klientu apkalpošanu ar LiveAgent programmatūru, kas palielina lojalitāti un uzņēmuma vērtību. Izmēģiniet bezmaksas un uzziniet, kā apkopot klientu atsauksmes, lai uzlabotu apkalpošanas kvalitāti un radītu pozitīvu pieredzi.