Digitālajā laikmetā arvien vairāk cilvēku izvēlas strādāt klientu apkalpošanā. Tas ir vienkāršs, bet labi apmaksāts darbs, kas sniedz daudz priekšrocību tiem, kas uzsākuši darba gaitas un arī tiem, kam patīk mainīt karjeras ceļu. Šajā rakstā apskatīsim, kas jāņem vērā, lai kļūtu par vienu no daudzajiem klientu apkalpošanas darbiniekiem.
Kāpēc uzsākt karjeru klientu atbalsta jomā?
Vēl neesat izlēmis, kas būs jūsu pirmais darbs? Klientu atbalsta amati var būt lielisks sākums. Lūk, kāpēc!
1. Labi apmaksāts darbs iesācējiem
Ir maz cilvēku, kam patīk strādāt bez maksas. Tomēr karjerā ir grūti gūt panākumus, neizejot praksi, kuras laikā alga ir vai nu ļoti maza vai netiek maksāta vispār.
Klientu atbalsta amati ir lielisks veids, kā attīstīt dažādas prasmes, kas vēlāk ir izmantojamas jebkurā citā darbā, turklāt saņemot pienācīgu atalgojumu.
2. Iespēja attīstīt transversālās prasmes
Strādājot klientu atbalsta jomā, jūs iemācīsieties strādāt komandā, risināt problēmas un palīdzēt cilvēkiem. Tās ir būtiskas prasmes, kas jums būs nepieciešamas arī jebkurā citā darbā. Palīdzība cilvēkiem jāprot sniegt arī uzņēmējiem.
3. Iespēja iegūt kontaktus un pieredzi
Labu darbu bez darba pieredzes atrast ir grūti. Darbs klientu atbalsta jomā var būt sākums vairumam karjeru, kas saistītas ar digitālo jomu.
Kad jūtat, ka esat ieguvis pietiekami daudz pieredzes un prasmju, varat apdomāt karjeras maiņas iespējas.
Ko iekļaut CV, piesakoties klientu atbalsta amatiem?
Var šķist, ka, piesakoties klientu atbalsta amatiem, CV ir vienkāršs. Taču, lai gan šis darbs nav tik grūts kā daži IT jomas amati, atrast darbu nav nemaz tik viegli.
Jo lielāks ir CV skaits, kas jāizskata personāla speciālistiem, jo mazākas ir jūsu izredzes. Apskatīsim, kas būtu jāiekļauj CV, lai palielinātu darba iegūšanas iespējas.
1. Komunikācijas prasmes
Gatavojot CV jebkuram klientu atbalsta amata, svarīgi ka tajā ir informācija par jūsu prasmēm. Šī veida darbā jums dienā būs jāpalīdz cilvēkiem, atbildot uz desmitiem zvanu vai ziņu dienā.
Aprakstiet savas prasmes atbilstoši izvēlētajam darbam:
- Savstarpējo attiecību prasmes
- Pacietība
- Konfliktu risināšana
2. Programmatūru prasmes
Mūsdienās ar telefona zvaniem strādā tikai daži klientu atbalsta darbinieki. Pat ja jūsu darba pienākumi ietver zvanu saņemšanu, jums būs daudz jāstrādā arī ar programmatūrām. Jo vairāk programmatūras jūs jau būsiet apguvis, jo uzņēmumam vieglāk būs jūs apmācīt.
Aprakstiet šīs prasmes un parādiet personāla daļai, ka jūs ir vērts intervēt:
- Microsoft pamati
- Tiešsaistes čata programmas
- Klientu vadības programmas
3. Zināšanas par uzņēmuma darbības jomu
Klientu atbalsta darbinieki palīdz cilvēkiem daudzās jomās, sākot no IT līdz e-komercijai. Ja neko nezini par finanšu tirgiem un gribi būt kāda finanšu uzņēmuma klientu atbalsta darbinieks, visdrīzāk tas neizdosies.
Pieminiet, ka jūs ļoti daudz zināt par uzņēmuma darbības jomu, tapēc jūsu ievadīšana darbā uzņēmumam būs vienkāršāka. Kā minimums norādiet, ka jūs ātri mācāties.
4. Situāciju risināšanas, nevis darba pieredze
Ja šī ir jūsu pirmā reize, kad sagatavojat CV kādam klientu atbalsta amatam, nebaidieties, ka jums trūkst darba pieredzes.
Vissvarīgākās ir jūsu prasmes, jo īpaši attiecībā uz zemākā līmeņa amatiem. Aprakstiet savas speciālās un vispārējās prasmes, ko esat ieguvis iepriekšējās nodarbošanās laikā, pat ja tas bijis tikai brīvprātīgais darbs.
Ja jums ir neliela pieredze, koncentrējieties uz pāris gadījumiem, kad esat izmantojis savas prasmes, lai palīdzētu cilvēkiem.
Ko iekļaut CV klientu atbalsta amatiem
CV sagatavošana vadošam amatam var izrādīties lielāks izaicinājums. Lūk, kas jums jāiekļau CV, lai saniegtu labākos rezultātus.
1. Vadības prasmes
Vai jau esi bijis atbildīgs par kādu komandu? Noteikti aprakstiet šo pieredzi – jūsu vadīto cilvēku skaits, jūsu komandas apkalpoto klientu skaits, jūsu darba efektivitātes statistika.
Parādiet, kādu HR programmatūru jūs pārzināt un kā jūs to esat izmantojis, lai palielinātu savas komandas produktivitāti.
Ja neesat oficiāli bijis atbildīgs par citiem cilvēkiem, parādiet savas vadības prasmes un iniciatīvu. Runājiet par laiku, kad palīdzējāt jauniem darbiniekiem vai palīdzējāt savai augstākajai vadībai.
2. Būtiski sasniegumi
Uzņēmumi vēlas redzēt, ko tieši jūs darīsiet, lai ietaupītu viņu naudu. Noteikti pieminiet savus ievērojamākos sasniegumus iepriekšējā darbā.
Tas var būt kaut kas liels, piemēram, palīdzība uzņēmuma politikas veidošanā, bet tas var būt kaut kas neliels, piemēram, fakts, ka esam pamanījis, ka jūsu komandas biedri cieš neveiksmi un palīdzējis viņiem uzlabo savu sniegumu, vai pārliecinājis kādu darbinieku atgriezties.
Visus šos sasniegumus parādiet savā CV, un jūs būsiet priekšā saviem konkurentiem.
3. Citas prasmes
Vai jums ir arī citas prasmes, kas nav saistītas ar darbu klientu atbalsta darbinieka vai vadītāja amatā? Arī šādas prasmes CV var būt liels pluss jūsu kandidatūrai.
Piemēram, ja piesakāties uz amatu IT uzņēmumā, liela priekšrocība būs programmēšanas pamata zināšanas. Tas parādīs, ka jums nebūs problēmu sazināties ar attīstības nodaļu.
Kā pārveidot savu CV klientu atbalsta amatiem?
Mainīt darbu un kļūt par klientu atbalsta speciālistu ir lielisks veids, kā palielināt savus ienākumus un sākt visu no jauna. Jūs varat pielāgot savu CV atbilstoši dažādiem klientu atbalsta amatiem.
1. Fokusējaties uz transversālajām prasmēm
Klientu atbalsta amatiem būtiskas ir vispārējās prasmes, taču, lai tās iegūtu, jums nav obligāti jāstrādā klientu atbalsta jomā.
Ja kādreiz jau esat strādājis ar klientu, jums jau ir tas, kas nepieciešams, lai darītu to pašu tiešsaistē. Tas tikai jāpiemin savā CV.
2. Parādiet brīvprātīgā darba vērtību
Ja neesat strādājis ar klientiem, jums varētu būt bijusi pieredze kā brīvprātīgajam. Veicot brīvprātīgo darbu, jūs noteikti esat strādājis komandā un palīdzējis cilvēkiem.
Tieši tas, kas nepieciešams klientu atbalsta amatam.
3.Parādiet savus sasniegumus
Iespējams, jums nav daudz darba pieredzes jomā, bet jūsu priekšrocība var būt pāris lieliski klientu atbalsta stāsti.
Vai esat strādājis kā mehāniķis un spējāt nodrošināt neapmierinātu klientu atgriešanos? Varbūt jūs palīdzējāt koordinēt vecāku grupu sava bērna klasē? Iekļaujiet šo pieredzi CV klientu atbalsta amatam.
Kā noformēt CV, piesakoties klientu atbalsta amatā
Dažreiz formai ir tikpat liela nozīme kā saturam. Apskatīsim, kā uzrakstīt CV klientu atbalsta amatam, lai sasniegtu labākos rezultātus.
1. Hronoloģiska secība
Varat lepoties ar lielu darba pieredzi konkrētajā jomā? Sakārtojiet to hronoloģiskā secībā.
Vispirms pieminiet savu darba pieredzi un tad īsi aprakstiet savus darba pienākumus un sasniegumus.
2. Funkcionālais formāts
Ja jums nav daudz pieredzes, savā CV koncentrējieties uz prasmēm. Lai atstātu iespaidu, izceliet savas vispārējās un specifiskās prasmes.
Atcerieties, ka ir svarīgi aprakstīt savu sasniegumu piemērus, nevis vienkārši uzskaitīt prasmes.
3. CV uz vienas lapas
Lai iegūtu lielāko daļu klientu atbalsta darbu, jums nav vajadzīgs milzīgs prasmju un darba pieredzes saraksts. Sagatavojot īsāku CV, jūs atvieglosiet darbu cilvēkiem, kas to izvērtēs.
Izmēģiniet dažādus CV formātus un izvēlieties veidu, kurā jūsu CV ir iespējami īss, vēlams uz vienas lapas.
4. CV un fotogrāfija
Reizēm šķiet, ka fotogrāfijas pievienošana CV padara personiskāku, taču tā nav labākā doma. Daži no lielākajiem darba devējiem var pat izslēgt jūsu CV juridisku iemeslu dēļ.
Neiekļaujiet CV fotogrāfiju, ja vien tas nav nepieciešams jūsu potenciālajam darba devējam.
5. Kopsavilkums
Veidojiet savu CV pēc iespējas īsāku. Iekļaujiet tajā īsu un noderīgu informāciju par sevi. Pārējo visu varēsiet pastāstīt intervijā.
Pārbaudīt sevi
Zināšanas ir svarīgas tikai tad, ja tās var izmantot praksē. Izmēģiniet visu mūsu akadēmijā apgūto LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Palīdzības Dienesta Programmatūras Glosārijs
Learn about customer service terminology and jargon inside the LiveAgent glossary and get better every single day.